Zaburzenia rytmu serca i migotanie przedsionków

Witam! Mam 53 lata, 180 cm, 120 kg. W styczniu po ciężkiej grypie lekarz 1 kontaktu stwierdził migotanie przedsionków. Potwierdziło to EKG u kardiologa. W echu serca wyszły powiększone przedsionki, zacząłem brać Betaloc 50 mg 1 x Rytmonorm 150 mg 2 x i Pradaxe. Po tygodniu się umiarowiłem, ale po następnym tygodniu zacząłem normalnie funkcjonować i niewielkie migotanie powróciło. Mam pytanie, czy to już wyrok i tak zostanie, czy jest szansa na powrót do normalności.

MĘŻCZYZNA, 54 LAT ponad rok temu

Stosowanie dronedaronu w praktyce - 10 gorących pytań

Migotanie przedsionków to duży problem społeczny. Wiele osób cierpi na tę przypadłość. Leczenie migotania może polegać na podaniu dronedaronu. Obejrzyj film i dowiedz się więcej na temat tej terapii.

Witam!

Na podstawie opisu można wnioskować, że zaburzenia rytmu w Pana przypadku mają charakter napadowego migotania przedsionków. Napady mogą mieć wiele przyczyn. Bardzo często są to przyczyny nieodwracalne, jak np. choroba niedokrwienna serca czy zwężenie zastawki mitralnej. Jednakże czasami napady są wyzwalane poprzez zaburzenia elektrolitowe lub też zaburzenia czynności tarczycy. W związku z tym proponuję wykonać pakiet badań laboratoryjnych m.in. morfologię krwi, jonogram, TSH, badanie ogólne moczu, glukozę na czczo. W przypadku prawidłowych wyników pozostaje zastosować się do zaleceń kardiologa i stosować leczenie antyarytmiczne oraz przeciwzakrzepowe. W tej chwili trudno ocenić czy migotanie przedsionków będzie często nawracać, jednakże powinien Pan pozostać pod kontrolą kardiologa. Pozdrawiam serdeczne!

0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty
Ważne tematy