Zapytaj lekarza

7 4 0 , 2 3 2

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Zasady zdrowej diety dla nastolatka z nadciśnieniem

Witam! Mam 16 lat, mam około 175 cm wzrostu i 105 kg wagi. Wiem, że jestem gruby. Również mam nadciśnienie i to mnie tak naprawdę martwi. Ostatnio sobie mierzyłem to miałem ciśnienie 185/133. Co mam zrobić, aby schudnąć? Dieta specjalna? Jedyne na co jestem uczulony to pyłki traw. Bardzo mi zależy na tym, aby zbić wagę i coś zrobić z ciśnieniem.

MĘŻCZYZNA, 16 LAT ponad rok temu

Czekoladowy mit

Wzrost poziomu cukru we krwi utrudnia walkę z trądzikiem. Najczęściej intensyfikuje objawy. Czy jednak zjedzenie kilku kostek czekolady wpłynie negatywnie na leczenie trądziku?

Witam! Nadciśnienie tętnicze jest jedną z dolegliwości, na którą wpływ ma nasza dieta – zarówno w zwiększaniu ryzyka zachorowania, profilaktyce jak i leczeniu. Warto zacząć wdrażać pozytywne nawyki żywieniowe już od dziś. Na początku należy zmienić sposób odżywiania - a więc przede wszystkim jeść regularne posiłki – 4-5 posiłków dziennie, co 2-3 godziny. Takie posiłki nie mogą być duże objętościowo, aby żołądek mógł się skurczyć. Dodatkowo należy wyeliminować lub znacznie ograniczyć słodycze, tłuste produkty, posiłki smażone na oleju i inne tuczące przegryzki. W leczeniu nadciśnienia tętniczego istotne jest zwłaszcza ograniczenie soli oraz produktów w nią bogatych – wędlin, serów żółtych, gotowych dań, produktów typu fast food, słonych i tłustych przekąsek, zupek i dan typu instant i innych. Więcej na temat soli dowie się Pan z artykułu http://portal.abczdrowie.pl/sol-a-nadcisnienie Warto także pamiętać o odpowiedniej podaży warzyw i owoców bogatych w witaminy i składniki mineralne (zwłaszcza potas, który obniża ciśnienie krwi) pomocnych w zwalczaniu nadciśnienia. Samodzielne ustalenie diety może być kłopotliwe, dlatego bardzo przydatna jest pomoc dietetyka. Musisz również pamiętać o wdrożeniu regularnej aktywności fizycznej w swoje życie. Jest to bardzo istotny punkty zmiany stylu życia. Na początku wystarczy lekka aktywność (po minimum 30 minut/dzień), a z czasem dodanie innych aktywności – siłownia, intensywne bieganie, rower itp. Warto również przeczytać artykuły z naszej strony i przeanalizować swój sposób odżywiania i ewentualnie wyeliminować błędy http://portal.abczdrowie.pl/jakie-sa-zasady-zdrowego-odchudzania oraz http://portal.abczdrowie.pl/najczestsze-bledy-zywieniowe Jeśli bowiem zmniejszy Pan swoją masę ciała powinna również nastąpić poprawa stanu zdrowia. Pozdrawiam serdecznie, mgr inż. Aleksandra Kilen-Zasieczna

Dietetyk w poradni dietetycznej JeszFresh w Warszawie.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty
Ważne tematy