Zatrzymywanie płynów w organizmie podczas brania tabletek

Mam 18 lat i od 1,5 roku przyjmuję tabletki. Mój sposób odżywiania się nie uległ zmianie, a waga podniosła się z 54 kilogramów do 62 i cały czas rośnie. Zawsze byłam szczupłą osobą i nie miałam problemów z wagą. Wyczytałam, że tabletki antykoncepcyjne zatrzymują wodę w organizmie, przez co można przybrać na wadze. Czy jest jakiś sposób, aby móc pogodzić przyjmowanie tabletek i nie przybieranie na wadze? Proszę o pomoc.

KOBIETA, 18 LAT ponad rok temu

Pierwsza wizyta ginekologiczna przed antykoncepcją

Redakcja abcZdrowie
82 poziom zaufania

Witam!

Tabletki antykoncepcyjne zawierają hormony, które mają działanie zatrzymujące wodę w organizmie. Jednak przyrost masy ciała na tej drodze wynosi około 2-3 kg, raczej nie więcej... Przyrost masy ciała spowodowany jest głównie zwiększonym apetytem i przyjmowaniem większej ilości pokarmu. Polecam artykuł: abcantykoncepcja.pl/antykoncepcja-hormonalna-a-tycie. Istnieją tabletki zawierające dodatkowy składnik, który wspomaga usuwanie wody z organizmu. Proszę zapytać swojego lekarza.

Pozdrawiam!

Redakcja abcZdrowie.pl to zespół doświadczonych i zaangażowanych osób, z których wielu to eksperci z dziedziny medycyny, dla których dbałość o zdrowie to priorytet.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty
Ważne tematy