Złe nawyki żywieniowe u syna

Mój syn (18 lat) od ok. 3 lat żywi się niemalże wyłącznie suchym prowiantem. Suchym, mam tu na myśli pieczywo, wędlinę, sery itp. Nie spożywa świeżych warzyw i owoców. Pije natomiast dużo wody mineralnej. Obiad (drugie danie zdarzy mu się zjeść raz na tydzień). Czy taka forma odżywiania może źle wpłynąć na jego zdrowie? Wspomnę, że nijak nie mogę go przekonać do zmiany złych nawyków, a wyniki badań morfologii krwi ma dobre..
KOBIETA, 41 LAT ponad rok temu

Co na otyłość brzuszną?

Otyłość brzuszna niesie bardzo negatywne konsekwencje dla zdrowia. Jest to nie tylko problem medyczny, ale także ekonomiczny i społeczny. Prof. Wojciech Drygas informuje, o czym należy pamiętać, podczas walki z tą chorobą.

Magdalena StusiĹska
76 poziom zaufania

Świeże warzywa i owoce są niezbędnym składnikiem diety- dlatego warto nie ustępować i przekonywać syna aby zmienił nawyki żywieniowe.

Do jej zainteresowań medycznych należy anestezjologia i intensywna terapia, radiologia, ginekologia, medycyna rodzinna, a także medycyna ratunkowa.
0

Niestety przedstawiony przez Panią system żywienia pozostawia wiele do życzenia. Bez urozmaicenia diety i wprowadzenie owoców i warzyw Pani syn może nabawic się poważnych problemów zdrowotnych z czasem (choć podstaowe badania pewnie tego nie wykażą, trzeba by wykonać lipodpgram, cukier, poziom wysycenia witaminami). Sugerowałabym zabrać syna do dietetyka, który przedstawi mu konsekwencje zdrowotne przyjętego sposobu żywienia i zaproponuje możliwą do zaakceptowania przez syna alternatywę.

Specjalistka żywienia człowieka. Udziela porad dietetycznych.
0

Witam!
Dokładne, indywidualne zalecenia żywieniowe mogą być podane po zebraniu wywiadu żywieniowo-chorobowego. Wstępnie zachęcam do przestrzegania zasad racjonalnego żywienia, które podam poniżej.
1. Codzienna aktywność fizyczna i odpowiednia dieta pomaga w zachowaniu pełni zdrowia i kondycji.
2. Podstawą prawidłowej diety jest różnorodność spożywanych produktów. Należy spożywać 4 – 5 posiłków dziennie w odstępach nie dłuższych niż 4 godziny. Dzień powinno rozpoczynać śniadanie.
3. Pełnoziarniste produkty zbożowe (np. chleb razowy, chleb pełnoziarnisty, grube kasze, ryż brązowy) powinny być dla głównym źródłem energii w codziennej diecie.
4. Codziennie należy spożywać warzywa i owoce. Zalecana jest przewaga warzyw nad owocami.
5. Każdego dnia co najmniej dwa razy zaleca się spożywanie mleka i jego przetworów tj. jogurty, kefiry, sery twarogowe.
6. W diecie powinny zostać ograniczone tłuszcze zwierzęce (smalec, tłuste mięsa). Dozwolone są tłuszcze roślinne (tj. olej rzepakowy, oliwa z oliwek).
7. Źródłem białka w diecie powinny być: mięso drobiowe, ryby oraz nasiona roślin strączkowych np. soja, groch, fasola. Należy ograniczyć spożycie tłustego mięsa czerwonego.
8. Przeciwwskazane jest spożywanie dużej ilości soli i słodyczy (źródła „pustych” kalorii).
9. Należy pić wystarczającą ilość płynów– około 1,5-2 litrów dziennie.
10. Należy ograniczyć lub wykluczyć spożywanie alkoholu.
Po przepisy i wskazówki dietetyczne zapraszam również na moją stronę
http://diet-coaching.xaa.pl/ ;
Pozdrawiam,
dietetyk Patrycja Sankowska

Dietetyk medyczny. Absolwentka Pomorskiego Uniwersytetu Medycznego w Szczecinie.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty