Zapytaj lekarza

7 4 0 , 3 8 6

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Zwymiotowane tabletki

Zaczęłam zażywać tabletki w systemie 24 aktywne i 4 nieaktywne. W 3 tygodniu zwymiotowałam 15 tabletkę i 16. Dopiero 17 dnia, dokładnie po 12 godz., wzięłam tabletkę, czyli de facto miałam 2 dni przerwy... nie byłam pewna, co robić... nie miałam możliwości skontaktować się z lekarzem, kontynuowałam dalej zażywanie... Pojawiło się krwawienie i nudności. Nie ma opcji, że to ciąża, jednak boję się, że namieszałam w organizmie z tą 2-dniową przerwą. Co robić, czy tak jak w przypadku pominięcia 1 tabletki, kontynuować i pominąć białe tabletki placebo i od razy zacząć nowe opakowanie??? Czy zrobić przerwę... juz 3 dzień męczą mnie nudności i delikatne krwawienie... Dodam, że 17 wzięłam 2 tabletki, tę pierwszą po 12 godz., a 2 o normalnej porze. Czy w związku z tym dołożyć 24 tabletkę z nowego opakowania (tak, żeby był schemat 24 i 4), czy po prostu zacząć nowe...?

KOBIETA ponad rok temu

Antykoncepcja a PMS

Burza hormonów, napięcie przedmiesiączkowe, nerwy i drażliwość - czyli PMS. Czy tabletki antykoncepcyjne pomagają załagodzić objawy zespołu napięcia przedmiesiączkowego? Odpowiada lekarz ginekolog ? Katarzyna Pietuch.

Redakcja abcZdrowie
82 poziom zaufania

Witam.
Takie sytuacje się zdarzają i nie ma powodu martwić się o rzekome "namieszanie w organizmie". Jeśli ciąża jest wykuczona, to najrozsądniej będzie postąpić jak w przypadku pominięcia tabletki, czyli rozpocząć nowe opakowanie bez przyjmowania tabletek placebo. Dodatkowe zabezpieczenie w takiej sytuacji nie jest konieczne.

Redakcja abcZdrowie.pl to zespół doświadczonych i zaangażowanych osób, z których wielu to eksperci z dziedziny medycyny, dla których dbałość o zdrowie to priorytet.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty
Ważne tematy