Zapytaj lekarza

7 4 2 , 5 8 4

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Chcę schudnąć do wakacji bez jakichkolwiek tabletek

Mam 15 lat i ważę 80 kg, mam 174 cm wzrostu;( W wakacje zobaczę się z moim kolegą, który jest mi strasznie bliski, i nie chcę się przy nim krępować, np. w bikini, bo jadę nad morze ;( Co prawda widział moje zdjęcia, ale tylko twarzy, więc nie chcę go rozczarować ;( Co powinnam robić? Lekarz kazał mi ograniczyć jedzenie, ale sama nie wiem jak! Proszę, pomóżcie...Pozdrawiam
15 LAT ponad rok temu

Dieta odchudzająca dla cukrzyka

Czy osoba cierpiąca na cukrzycę może być na diecie odchudzającej? Dowiedz się tego z naszego filmiku. Zapoznaj się z wypowiedzią eksperta - diabetologa prof. Władysława Kornafela.

Witam!

Twoje BMI wskazuje, że masz lekką nadwagę. Jesteś jednak w wieku dojrzewania, kiedy to organizm szybko rośnie zachodzi w nim wiele zmian, np. hormonalnych. Abyś prawidłowo się rozwijała, potrzebujesz wszystkich niezbędnych składników odżywczych. Nie powinnaś, więc stosować bardzo ograniczających diet, a jedynie wprowadzić w swoje życie zdrowe nawyki żywieniowe i zacząć uprawiać sport.

Aktywność fizyczna jest bardzo ważna nie tylko ze względu na szczupłą i jędrną sylwetkę, ale i zdrowie. Szczególnie w okresie dojrzewania aktywność fizyczna wzmacnia kości, odporność i wydolność fizyczną, jest niezmiernie ważna, aby w przyszłości ograniczyć ryzyko chorób.

Ograniczenie jedzenia polega na zmniejszeniu ilości porcji. Powinniśmy spożywać małe posiłki, ale częściej, tzn. co 3-4 godziny. Najlepiej jeść 4-5 lekkich posiłków w ciągu dnia. Pamiętaj też o śniadaniu, które napędza metabolizm oraz wzmaga koncentrację. Jedz powoli i zawsze wstawaj od stołu z lekkim nienasyceniem.

Unikaj także produktów, które powodują nadwagę oraz mogą być przyczyną chorób dietozależnych. Ogranicz więc produkty typu fast food, słodycze, słodkie bułki, ciasta, słone przekąski, chipsy i słodkie oraz gazowane napoje.

Codziennie spożywaj jak najwięcej warzyw i pij wodę niegazowaną i niesmakowi (około 2 l dziennie). Oprócz tego jedz ryby przynajmniej 2 razy w tygodniu. Spożywaj też produkty pełnoziarniste (chleb razowy, pełnoziarnisty, kasze, ryż dziki, makaron pełnoziarnisty). Unikaj natomiast białego pieczywa. Uważaj też na tłuste sery i mięso. Sięgaj po drób i chude produkty mleczne.

Stosując się do tych kilku prostych zaleceń powinnaś nabrać zdrowych nawyków żywieniowych i więcej nie myśleć o nadwadze!

Pozdrawiam.

Dietetyk w poradni dietetycznej JeszFresh w Warszawie.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty
Ważne tematy