Zapytaj lekarza

7 4 0 , 3 8 8

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Co po diecie?

Witam, zacznę od tego, że mam 23 lata, ważę 62 kg i mierzę 165 cm. Wiem, że moja waga jest w normie, jednak mimo to chcę zrzucić ok. 5 kg, szczególnie z brzucha i nóg (jestem gruszką ;-) ). Myślę, że mam dość wysoką świadomość tego, co i jak jeść. Od wakacji jadłam ok. 1600-1800 kcal (prócz słodkiego raz-dwa razy w tygodniu i to nie w oszałamiających ilościach, nie popełniam raczej więcej grzeszków dietetycznych), od tygodnia jestem na diecie 1000 kcal (4-5 posiłków dziennie, ograniczenie do minimum słodyczy). Dodatkowo od kilku miesięcy regularnie zaczęłam ćwiczyć (salsa solo i w parach) + inne formy ruchu (skakanka, brzuszki). Moje pytanie brzmi, co zrobić, jak stracę te 5 kg? Czy powinnam powoli dodawać ilość kalorii? Jeśli tak, to jaki odstęp czasowy jest potrzeby w dodawaniu kalorii, by uniknąć efektu jo-jo?D ołączam również mój jadłospis z 3 dni. Proszę o uwagi. Czy jest to zdrowe dla mnie, czy popełniam jakieś błędy o których jeszcze nie wiem? Dzień 1. 8.00 - bułka żytnia (50 g), serek wiejski lekki Piątnica (100 g), mleko (1,5%) do kawy (20 ml), razem 200 kcal. 11.30 - serek Piątnica (50 g) razem 50 kcal. 14.00 - zupa ogórkowa (250 ml), cukinia (100 g), papryka (100 g), rzodkiewki (40,g) sałata lodowa (100 g), ocet winny (3 łyżeczki), oliwa z oliwek (2 łyżeczki), musztarda francuska (1 łyżeczka), szynka z indyka (20 g), razem 283 kcal. 16.00 - serek Piątnica (50 g), razem 50 kcal. 19.00 - bułka żytnia (50 g), jajko (70 g), łosoś wędzony (30 g), majonez (płaska łyżeczka), papryka, sałata, razem 330 kcal. Razem 910 kcal. Dzień 2. 8.30 - batonik Nigelli Lawson*** (80 g), mleko 1,5% (150 ml), razem 340 kcal. 13.00 - zupa ogórkowa (500 ml), kurczak gotowany (20 g), razem 350 kcal. 15.00 - jogurt naturalny Activia (125 g), rzodkiewka (20 g), papryka (20 g), razem 100 kcal. 18.00 - chleb schulstad (70 g), łosoś wędzony (31 g), papryka +sałata (80 g), razem 221 kcal. Razem 1011 kcal. Dzień 3. 9.00 - muesli (40 g), mleko 1,5% (220 g), czekolada mleczna (10 g), razem 300 kcal. 12:30 - kasza gryczana (100 g), pierś z indyka (150 g), kapusta z grzybami (70 g), mandarynka (60 g), razem 565 kcal. 16.30 - szynka z indyka (20 g), ser żółty (10 g), miód do herbaty (15 g), razem 132 kcal. 19.00 - jajko (65 g), chleb z soją (20 g), razem 138. Razem 1135 kcal. ***batonik wg nigelli lawson jest wytworem domowym :) bezcukrowy, w skłąd wchodzią płatki owsianne, sezam, pestki dyni, słonecznik, orzechy i do połączenia mleko skondensowane niesłodzone. Dziękuję z góry za pomoc, pozdrawiam, E.P.
KOBIETA, 22 LAT ponad rok temu

Zanim zaczniesz odchudzanie

Nadejście wiosny i zbliżające się lato stają się motywacją wielu osób do zrzucania nadprogramowych kilogramów. Baszar El-Helou z Pracowni dietetycznej WANILIA, opowiada o tym, jakie kroki należy podjąć, by odchudzanie nie wyrządziło naszemu organizmowi negatywnych symptomów.

Witam!

Rzeczywiście Pani waga jest prawidłowa. Zdrowa dieta, to racjonalna dieta. Nie powinna się Pani głodzić, a jedynie ograniczyć pewne produkty, które zawierają duże ilości tłuszczu i cukru prostego, m.in. produkty typu fast food, słone przekąski, gotowe dania, tłuste sery (uwaga na ser żółty), tłuste wędliny i mięsa oraz słodycze, ciastka, ciasta, słodkie i gazowane napoje.
Ważne jest również, aby do każdego posiłku dodawała Pani warzywa.

Jeśli ma Pani ochotę na słodycze proponuję sięgać (nie częściej niż raz w tygodniu) po kostkę gorzkiej czekolady, owoc (można 2 razy dziennie!), baton mueseli, serek homogenizowany naturalny czy galaretkę z owocami.

Powinna Pani też zwiększyć ilość wypijanych płynów. Minimum 2 l wody niegazowanej, niesmakowej dziennie.

Proszę również nie sugerować się tylko ilością kcal w produktach, ale głównie tłuszczem i cukrami prostymi. Podczas zakupów warto jest czytać etykiety i wybierać produkty chudsze.

Myślę, że 1000 kcal przy Pani trybie życia (jest Pani aktywna fizycznie) to za mało. Powinna Pani spożywać około 1400 kcal. Po utracie 5 kg, może Pani zwiększyć ilość dostarczanych kalorii do około 1800 kcal. Jednak proszę uwzględnić to, że organizm musi mieć czas na przystosowanie się do zmiany dostarczanej energii. Dlatego powinna Pani zwiększać kalorie stopniowo np. 100 kcal w ciągu tygodnia. Proszę również nie przestawać ćwiczyć. Stopniowa utrata masy ciała (5 kg w ciągu 5-10 tygodni) powinna zapobiec powstawaniu efektu jo-jo.

Powodzenia i pozdrawiam.

Dietetyk w poradni dietetycznej JeszFresh w Warszawie.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty
Ważne tematy