Zapytaj lekarza

7 4 2 , 4 1 6

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Ćwiczenia i zasady żywienia dla osoby otyłej z chorobą układu limfatycznego

Mam 23 lata, ważę 104 kg i mam 180 wzrostu. Jestem osobą, która cierpi na chorobę układu limfatycznego. Jestem dość dobrze zbudowany - chodzę na siłownię, lubię sport, ale także lubię też pić piwo. Moim problem jest opona brzuszna. Mam pytanie, jak się tego pozbyć? Lubie sport, ćwiczę - ale nie widzę efektów. ;/ Jak sie odżywiać i jak ćwiczyć? Czy szybkie tempo ćwiczeń i wzmacnianie mięśni brzucha da jakieś efekty? Proszę o pomoc.

MĘŻCZYZNA, 23 LAT ponad rok temu

Dieta odchudzająca dla cukrzyka

Czy osoba cierpiąca na cukrzycę może być na diecie odchudzającej? Dowiedz się tego z naszego filmiku. Zapoznaj się z wypowiedzią eksperta - diabetologa prof. Władysława Kornafela.

Witaj! Obecnie masz 26 kilogramów nadwagi. Aby skutecznie pozbyć się nadmiaru tłuszczu z okolicy jamy brzusznej musisz zastosować dietę oraz zwiększyć aktywność fizyczną. Również należy zrezygnować ze spożywania alkoholu, gdyż jest bardzo kaloryczny. Staraj się spożywać 5 posiłków dziennie o małej objętości, dzięki temu nie będziesz mieć ochoty na podjadanie. Na śniadanie spożywaj nabiał (jogurt naturalny, ser biały, mleko), gdyż zwiększają uczucie sytości oraz przyspieszają przeminę materii. Zamień pieczywo białe na pełnoziarniste, żytnie lub graham. Nasączaj pieczywo oliwą z oliwek. Na 2 śniadanie zjadaj owoc, a na podwieczorek 2 krążki pieczywa ryżowego. Na obiad zjadaj 150g indyka gotowanego lub smażonego albo rybę (morszczuk, indyk), pół torebki kaszy jęczmiennej, ryżu lub kaszy gryczanej oraz spore ilości surówki bez majonezu i śmietany. W ciągu dnia wypijaj 1,5l wody mineralnej z jodem (np. Ustronianka lub Jodica) oraz 2 filiżanki zielonej herbaty, a przed snem herbatę pu-erh. Herbaty należy kupić w sklepie na wagę. Ważne są również ćwiczenia wzmacniające mięśnie brzucha http://portal.abczdrowie.pl/cwiczenia-na-brzuch oraz pływanie i bieganie. Codziennie poświeć 1,5 godziny na aktywność fizyczną. Pozdrawiam, mgr Aneta Kościołek

Dietetyk, biotechnolog, specjalista ds. zdrowia publicznego. Doktorantka Śląskiego Uniwersytetu Medycznego.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty
Ważne tematy