Zapytaj lekarza

7 4 0 , 3 5 3

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Dieta kopenhaska a zasady zdrowego odżywiania

Witam!

Mam na imię Katarzyna. Mam 24 lata, urodziłam dwoje dzieci, obecnie mam 163 cm wzrostu i ważę 95 kilo. Od trzech dni stosuję dietę kopenhaską, ale nie wiem czy dobrze robię, bo jest ze mną strasznie. Ogólnie chciałabym schudnąć 30 kg. Mogliby państwo mi doradzić, która dieta byłaby dla mnie najlepsza? Bardzo proszę o pomoc.

KOBIETA, 25 LAT ponad rok temu

Dieta odchudzająca dla cukrzyka

Czy osoba cierpiąca na cukrzycę może być na diecie odchudzającej? Dowiedz się tego z naszego filmiku. Zapoznaj się z wypowiedzią eksperta - diabetologa prof. Władysława Kornafela.

Witaj! Dieta Kopenhaska nie jest dietą odpowiednio zbilansowaną, dlatego też podczas jej stosowania się źle czujesz. Przede wszystkim powinnaś zmienić swoje dotychczasowe nawyki żywieniowe, gdyż bez tego będzie efekt jojo. Zacznij stosować dietę około 1500kcal - nie mniej. Spożywaj regularnie 5 posiłków dziennie o małej objętości. Zjadaj śniadanie w ciągu 30 minut od przebudzenia, a kolację na 2 godziny przed snem. W ciągu dnia wypijaj 2 kubki zielonej herbaty, 350 ml herbaty pu -erh przed snem, przy czym herbaty należy kupić na wagę w herbaciarni. Dodatkowo pij wodę mineralną z jodem np. Ustronianka z jodem, Jodica. W ciągu dnia komponuj tak posiłki. Śniadanie: serek bieluch + 4 gałązki natki pietruszki + 2 kromki pieczywa chrupkiego/ jogurt naturalny (150g) + 3 łyżki musli/ 2 kromki pieczywa chrupkiego + 2 plasterki wędliny. 2 śniadanie: banan / baton musli/ serek danio. Obiad: 150g piersi z indyka lub fileta rybnego (dorsz, morszczuk, łosoś norweski) pieczony w piekarniku w foli + 50g ryżu, kaszy jęczmiennej lub gryczanej (0,5 torebki po ugotowaniu) + 200g surówki bez majonezu i śmietany. Podwieczorek 0,5 szklanki galaretki owocowej bez bitej śmietany/ mix owoców - 10 truskawek, 200g arbuza/ koktajl warzywny - 2 pomidory + pęczek natki pietruszki. Kolacja: 2 kromki pieczywa żytniego posmarowanego cienko masłem z: 2 jajkami na miękko/ 2 plasterkami sera żółtego/ albo 6 pierogów z truskawkami. Oprócz diety zwiększ aktywność fizyczną - zabieraj dzieci na długie spacery, ćwicz w domu mięśnie brzucha, gdyż bez tego skóra będzie obwisła, a tkanka tłuszczowa nie będzie spalać się z najbardziej newralgicznych miejsc - biodra, brzuch, uda. Wykonaj również badania krwi, aby sprawdzić czy nie chorujesz na niedoczynność tarczycy (TSH, T4). Powodzenia, mgr Aneta Kościołek , dietetyk

Dietetyk, biotechnolog, specjalista ds. zdrowia publicznego. Doktorantka Śląskiego Uniwersytetu Medycznego.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty
Ważne tematy