Zapytaj lekarza

7 4 0 , 2 8 3

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Jaka dieta będzie dla mnie odpowiednia?

Mam pytanie. Jestem człowiekiem leniwym na sport i w dodatku pracuję jako doradca finansowy, to znaczy siedzę w pracy nawet po 10 godzin dziennie, wracam do domu zmęczony, zrezygnowany, a nawet wściekły. To rekompensuje sobie jedzeniem i nim się obejrzałem mam 110 kg, wzrost 180 cm. Wszystko działoby się dolej według mojego harmonogramu, ale zaczynają boleć mnie kolana, ciuchy przestają pasować i samopoczucie jest takie, że po pracy tylko odpoczywałbym. Czy znajdzie się ratunek? Pomóżcie co jeść, jaką dietę stosować? Czy dieta 1200 kcal, 1500 kcal?

MĘŻCZYZNA, 28 LAT ponad rok temu

Czemu nie możemy schudnąć?

Mordercze treningi, rygorystyczna dieta, a waga ani drgnie? Wiele osób ma problem ze schudnięciem. Obejrzyj film i dowiedz się, co może być tego przyczyną.

Witam! Analiza BMI świadczy już o otyłości. Bardzo ważne w procesie chudnięcia jest nie tylko dieta, ale również regularna aktywność fizyczna, która pomaga wymodelować sylwetkę - szybciej traci się nadmiar tkanki z brzucha, ud oraz zapobiega pozostania obwisłej skóry. Staraj się w ciągu tygodnia spędzić około 3 godziny na ćwiczeniach - długi spacer, basen, rower, rolki, ćwiczenia w domu. Ponadto zastosuj się do poniższych zasad dietetycznych. Spożywaj 5 posiłków dziennie o małej objętości. Śniadanie jedz w ciągu 30 minut od wstania z łóżka, a kolację na 2 godziny przed snem. Na śniadanie zjadaj (około 200g) jogurt naturalny, do którego można dodać 1 saszetkę Fitelli (około 5 łyżek) lub owoce - 1 banan lub 6 truskawek. Na śniadanie możesz również zjeść serek wiejski, do którego wkroisz natkę pietruszki (około 5 gałązek). Na 2 śniadanie zjadaj jabłko i 2 krążki pieczywa ryżowego albo serek Danio + nektarynka albo ok. szklanki winogron. Jako 2 przekąskę w pracy zjedz 2 krążki pieczywa ryżowego posmarowanego dżemem lub powidłami oraz małym kefirem. Na obiad proszę spożywać mięso (około 150g) pieczone w foli w piekarniku / gotowane na parze albo grillowane (grill elektryczny). Najlepiej aby to był indyk, polędwiczka wieprzowa lub schab oraz co najmniej 2 razy w tygodniu ryby (dorsz lub morszczuk). Jako produkt węglowodanowy zjadaj pół saszetki kaszy gryczanej lub ryż brązowy oraz 200g surówki bez majonezu i śmietany. Jeżeli będziesz miał ochotę na coś słodkiego to polecam baton musli lub 3 delicje. Kolację należy zjeść na 2 godziny przed snem. Pieczywo (2 kromki pieczywa żytniego, graham) cienko posmarowane masłem lub skropione oliwą z oliwek oraz do wyboru: 2 jajka na miękko / 2 plasterki wędliny z indyka / 2 plasterki sera żółtego np. Capresi / sałatka grecka (z serem feta około 50g). Proszę do każdego posiłku coś wypić - np. szklankę soku pomarańczowego (max 2 razy w ciągu dnia), herbatę czarną. Ponadto koniecznie w ciągu dnia musisz wypić 2 szklanki zielonej herbaty kupionej na wagę (w sklepie z herbatami) oraz na 1 godzinę przed snem 200ml herbaty pu erh (kupiona na wagę) oraz 500ml wody Ustronianki z jodem lub Muszynianki. Pozdrawiam, mgr Aneta Kościołek

Dietetyk, biotechnolog, specjalista ds. zdrowia publicznego. Doktorantka Śląskiego Uniwersytetu Medycznego.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty
Ważne tematy