Dzień dobry,

dzieci z autyzmem potrzebują specyficznych form terapii, aby skorygować zaburzenia rozwojowe spowodowane autyzmem, jak np.: trudności w porozumiewaniu się z otoczeniem. Bardzo dobre efekty daje połączenie metody Integracji Sensorycznej z metodą Biofeedbacku. Efekty nie następują natychmiast, ale warte są poświęconego czasu.

Z poważaniem.
Adam Zajączkowski

0

Witam Panią
Przede wszystkim należy dziecko właściwie zdiagnozować.
Najlepiej w Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej.
Dziecko z autyzmem wymaga stałych, wieloprofilowych
oddziaływań stymulujących jego rozwój.
Konieczna jest terapia logopedyczna, psychologiczna,
pedagogiczna i fizjoterapeutyczna.
Należy też uwzględnić potrzeby sensoryczne dziecka
wprowadzając terapię Integracji Sensorycznej.
Taką formę pomocy otrzyma Pani w ramach NFZ
m.in. w dziennych ośrodkach dla dzieci z zaburzeniami
wieku rozwojowego
Jeżeli jest taka możliwość , należy skorzystać też
z metody terapeutycznej biofeedback.
Możliwe, że zajdzie konieczność wprowadzenia
alternatywnej formy komunikacji, która ułatwi
porozumiewanie się z synem – należy omówić
to z terapeutami.
Proszę nie czekać, im wcześniej tym większe szanse.
Pozdrawiam serdecznie

Hanna Markiewicz
psycholog
konsultacje@psycholog24online.pl
http://psycholog24online.pl

0
Mgr Agata Majda Pedagogika, Olkusz
65 poziom zaufania

Witam
Ważne jest podejście terapeutyczne i zintegrowane. Wszystko zależy od funkcjonowania dziecka. Opóźnienie mowy u dzieci z niepełnosprawnością intelektualną jest zawsze obecne. Jest odmienny u dzieci z opóźnieniem umiarkowanym, znacznym i głębokim. Dzieci z umiarkowanym upośledzeniem wypowiadają pierwsze słowa zwykle około 5 rż, zdania w 8-10. Przy umiarkowaniu znacznym wypowiadają tylko kilka słów lub takie zbitki wyrazów. Pojawiają się wypowiedzi ale najczęściej jako echolalie czyli dziecko powtarza słowa lub zdania bezpośrednio lub po jakimś czasie.
Wpływ na komunikację ma otoczenie dziecka, rodzice, opiekunowie. Ważna jest stała terapia logopedyczna. Wykorzystywać można też komunikację alternatywną co też wspomagać będzie rozwój mowy i komunikację.
Pozdrawiam
AM
www.pracowniaterapeutyczna.eu

0

Dzień dobry.Rozwój psychomotoryczny, poznawczy to obszary, które w spektrum autyzmu rozwijają się inaczej u każdego dziecka.Znam dzieci autystyczne, u których mowa rozwinęła się po 9 roku życia.Polecam kontynuację uczestnictwa dziecka w terapii, ponieważ rozumiem, że syn w niej uczestniczy.Pozdrawiam i życzę wytrwałości.

0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty