Zapytaj lekarza

7 4 0 , 1 2 1

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Czy istnieje ryzyko wystąpienia zespołu serotoninowego?

Witam. Brałem Rexetin (paroksetyna) przez 4,5 miesiąca w dawce 40 mg niestety mi nie pomógł. Lekarz psychiatra zmienił mi ten lek na Mobemid (moklobemid) kazał mi odstawiać rexetin w taki sposób 5 dni 10 mg rexetinu 5 dni 5 mg rexetinu 11 dzień start 150 mg Mobemidu Czytam teraz ulotkę i sprawdzam na internecie i piszę że od odstawienia leków ssri czyli rexetinu powinien wystąpić minimalny okres 24 dni aby mógłbym w bezpieczny sposób zacząć brać mobemid w przeciwnym razie istnieje ryzyko wystąpienia zespołu serotoninowego co może prowadzić do zgonu. Powiedzcie mi co mam robić słuchać się lekarza czy po odstawieniu rexetinu czekać 24 dni i dopiero zacząć brać ten mobemid ?. Strasznie się boje że coś mi się może stać. Proszę o pomoc.
MĘŻCZYZNA, 25 LAT ponad rok temu

Rozpoznanie choroby afektywnej dwubiegunowej

Witam,

potwierdzam, że pomiedzy odstawieniem paroksetyny jako leku z grupy SSRI a początkiem zażywania moklobemidu (Mobemid) powinien być zachowany odstęp- właśnie z powodu ryzyka wystąpienia zespołu serotoninowego.
Zazwyczaj zachowuje się okres 14 dniowej przerwy (zgodnie z charakterystyką produktu leczniczego). Trzeba wziąć jednak pod uwagę, że przez ostatnie 10 dni dawka paroksetyny były naprawdę minimalna- co może uzasadniać wybór krótszej przerwy między pomiędzy lekami.
Ryzyko zespołu serotoninowego w tym wypadku oceniam jako znikome. Cięzkość ewentualnego zespołu serotoninowego zależy od dawek stosowanych leków- przy tak niskich dawkach ryzyko zgonu, który Pana niepokoi jest praktycznie zerowe. Niemniej warto byłoby zwrócić uwagę na ewentualne wystąpienie takich objawów jak: wzrost temperatury, nudności i wymioty, biegunka, wahania ciśnienia, ślinotok czy sztywność mięśni. W przypadku wystapienia tych objawów należałoby odstawić moklobemid i zwrócić się do lekarza. Najczęściej objawy łagodnego zespołu serotoninowego ustępują samoistnie w ciągu kilkunastu godzin od odstawienia leków go wywołujących.

pozdrawiam
lek. Seweryn Segiet
gabinetspectrum.pl

0

Witam!
Bezwzględnie odczekać!!! Moclobemid jest inhibitorem wychwytu zwrotnego MAO, Natomiast Paroksetyna jest inhibitorem wychwytu zwrotnego serotoniny i konieczna jest karencja: w jedną stronę 2 tygodnie, w drugą przynajmniej 3 tygodnie.
Pozdrawiam
W. Łuczkowski.

0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty
Ważne tematy