Zapytaj lekarza

7 3 6 , 8 2 2

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Czy taki spadek masy jest normlany?

Dzień dobry, Przez cale życie byłem szczupły i mam niedowagę, jest to trochę uwarunkowane genetycznie, do pewnego wieku (około. 30 rok życia) wszyscy w rodzinie tak mieli. Moja szczytowa waga to 60kg przy wzroście 1.81m i na takiej wartości się ustabilizowała przez pewien okres czasu (osiągnięcie tej wartości też było jednak bardzo trudne). Od grudnia moja waga zaczęła spadać, stopniowo, aż zatrzymała się na wartości 58kg. Co ciekawe w tym okresie ursolem o 1,5cm i na ten moment mierze około 183cm. Jestem dosyć przewrazliwony na tym punkcie i się tym mocno zamartwiam, czy jest to normalne? Spadek masy ciała o 2kg w takim odstępie czasowym? Masa ciała wydaje się unormować na wielkości 58kg, jednak czy może nastąpić taką różnica na wskutek wzrostu wysokości ciała? Spożywam od 1500 do 2000 kalorii, w miarę o stałych godzinach i przez cały czas takie wartości dostarczam swojemu organizmowi, jem tyle aby być najedzonym. Ostatnie 12 miesięcy było mocno nacechowane strestem i obawami o swoje zdrowie, może to też mogło mieć na to wpływ. Z reguły każdy wahanie, które na jakimś poziomie się stabilizuje mnie martwi z racji i tak już watlej masy mojego ciała. Z góry dziękuję za wszelkie odpowiedzi
MĘŻCZYZNA, 20 LAT 12 miesięcy temu

Wpływ kwasów omega-3 na układ krwionośny

Witam serdecznie,
zalecałabym wykonać badania - przynajmniej morfologię i badania tarczycy, ale w okresie koronawirusa nie polecam iść do lekarza. Spadek wagi nie jest taki drastyczny biorąc jeszcze pod uwagę to, że wzrost poszedł do góry. Nie mniej jednak uważam, że Pana dzienna dawka kalorii jest zdecydowanie za mała!!! 1500 kcal to ja układam bardzo często jadłospisy osobom, które się odchudzają.
Powinien Pan spożywać od 5 do 6 posiłków dziennie, co 2-3 godziny, o podobnych porach każdego dnia. Pierwszy posiłek należy zjadać nie później niż 1 godzinę po przebudzeniu, natomiast ostatni na 1-2 godziny przed snem. Należy pić 1-2 litry płynów dziennie, przede wszystkim pomiędzy posiłkami. Powinno się pić wodę mineralną, a także soki owocowe, soki owocowo-warzywne oraz warzywne (najlepiej świeżo wyciskane). Pomiędzy posiłkami wskazane jest sięganie po zdrowe przekąski: orzechy, nasiona, pestki, suszone owoce. Nie należy pomijać żadnego z wyznaczonych posiłków. Powinien Pan unikać produktów, które powodują biegunki lub inne dolegliwości jelitowo- żołądkowe. Przed snem można wypić melisę lub szklankę ciepłej wody z miodem.
W celu zwiększenia masy ciała powinien Pan być na tzw. bilansie dodatnim, czyli dostarczać więcej kalorii niż Pan zużywa. Proszę wyliczyć swoją czynną przemianę materii i tak dobrać jadłospis, aby energetyczność diety ją przewyższała. Jeżeli miałby Pan problem z ustaleniem diety zachęcam do kontaktu, chętnie pomogę.
kontakt: tel. 506225670 lub joanna.wasiluk@o2.pl
Pozdrawiam
Joanna Wasiluk
Dietetyk

Specjalista w zakresie dietetyki.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty
Ważne tematy