Zapytaj lekarza

7 4 2 , 4 8 8

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Czy te problemy są wynikiem leczenia?

Mam 37 lat, urodziłam dwoje dzieci, jestem w trakcie leczenia nowotworu, jestem po chemioterapii i radioterapii, mam problem ze współżyciem z mężem. Próbowaliśmy już kilka razy, za każdym razem odczuwam ból i penis nie jest w stanie wejść do pochwy. Nie jestem zestresowana, do tej pory seks był dla mnie przyjemnością. Jak mam sobie z tym poradzić? Czy jest to skutek leczenia? Czy powinnam się udać do lekarza?
KOBIETA, 37 LAT 3 miesiące temu

Terapia celowana w leczeniu raka

Redakcja abcZdrowie
82 poziom zaufania

Witamy,

w odpowiedzi na zadane pytanie, chcielibyśmy zachęcić do kontaktu z lekarzem ginekologiem lub seksuologiem. Z relacji wynika, że od momentu rozpoczęcia leczenia nowotworu za pomocą chemioterapii i radioterapii występują u Pani problemy ze współżyciem w postaci bólu podczas prób penetracji. Nie upatruje Pani przyczyny tych problemów w stresie, który zapewne jest związany z przeprowadzanym leczeniem. Możliwe, że ma Pani suchość pochwy, która powstała na skutek stosowania chemioterapeutyków oraz naświetlań. Z tego też względu warto rozważyć wizytę u ginekologa, który Panią przebada i potwierdzi przyczynę tej dolegliwości oraz zaleci odpowiednie lubrykanty. Może Pani też pomyśleć o kontakcie z seksuologiem, który poprzez rozmowę może dotrze także do innych źródeł tego problemu.

Zachęcamy także do zapoznania się z artykułami o podobnej tematyce:

https://portal.abczdrowie.pl/suchosc-pochwy-jak-sobie-z-nia-radzic

https://portal.abczdrowie.pl/zapalenie-pochwy

https://portal.abczdrowie.pl/grzybica-pochwy-leczenie

Przypominamy, że udzielane informacje stanowią jedynie informację poglądową. W celu uzyskania diagnozy oraz zaplanowania leczenia, prosimy o zasięgnięcie osobistej porady lekarskiej.

Redakcja abcZdrowie.pl to zespół doświadczonych i zaangażowanych osób, z których wielu to eksperci z dziedziny medycyny, dla których dbałość o zdrowie to priorytet.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty
Ważne tematy