Zapytaj lekarza

7 4 0 , 5 4 9

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Antykoncepcja a PMS

Burza hormonów, napięcie przedmiesiączkowe, nerwy i drażliwość - czyli PMS. Czy tabletki antykoncepcyjne pomagają załagodzić objawy zespołu napięcia przedmiesiączkowego? Odpowiada lekarz ginekolog ? Katarzyna Pietuch.

Redakcja abcZdrowie
82 poziom zaufania

Witam,

jeżeli dopiero rozpoczęła Pani stosowanie doustnej antykoncepcji hormonalnej to prawdopodobnie nie ma Pani powodu do obaw. Organizm potrzebuje nieco czasu, by osiągnąć równowagę hormonalną.

Zaburzenia w postaci krwawień lub plamień acyklicznych, a także innych dolegliwości określanych przez producenta preparatu jako działania niepożądane mogą występować nawet przez 4 pierwsze miesiące stosowania tej metody antykoncepcji.

Zachęcam do lektury naszego artykułu: https://portal.abczdrowie.pl/jak-dzialaja-pigulki-antykoncepcyjne.

Nie oznacza to, że dzieje się coś niepokojącego i nie wskazuje to także na zmniejszenie ochrony antykoncepcyjnej – warto zachować cierpliwość, dolegliwości powinny ustąpić w przeciągu wspomnianych kilku cykli.

Jeśli tak się nie stanie lub pojawią się inne symptomy wskazujące na konieczność zmiany preparatu lub zrezygnowanie z tej formy antykoncepcji, proszę zgłosić się do ginekologa.

Być może przydatny okaże się także materiał dostępny pod tym adresem: https://portal.abczdrowie.pl/jak-przyjmowac-tabletki-antykoncepcyjne.

Przypominamy, że udzielane informacje stanowią jedynie informację poglądową. W celu uzyskania diagnozy oraz zaplanowania leczenia, prosimy o zasięgnięcie osobistej porady lekarskiej.


Redakcja abcZdrowie.pl to zespół doświadczonych i zaangażowanych osób, z których wielu to eksperci z dziedziny medycyny, dla których dbałość o zdrowie to priorytet.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty
Ważne tematy