Zapytaj lekarza

7 1 7 , 1 8 7

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Czy za dużo ważę i jak mam pozbyć się cellulitu?

Mam 18 lat, 161 cm wzrostu i ważę 57-58 kg, jeszcze niedawno ważyłam 56 kg, a teraz przytyłam (od pół roku przyjmuję tabletki antykoncepcyjne - może dlatego). W dodatku na pośladkach i udach mam straszny cellulit, próbuję się go pozbyć, ale nie widać żadnych efektów. Od trzech dni zaczęłam ćwiczyć po 15 minut na bieżni i robić trochę brzuszków, ale nie wiem, czy to nie za mało. Proszę o odpowiedź, czy za dużo ważę i jak mam pozbyć się cellulitu? Z góry dziękuję!
18 LAT ponad rok temu

Zdrowa żywność

Nie ma osoby, która przynajmniej raz nie spotkałaby się ze stwierdzeniem, że jesteśmy tym, co jemy. Żywność, którą spożywamy i trawimy staje się częścią nas samych, jednak wiele osób zapomina o tym i odżywia się niezdrowo.

Witam,

Twoja masa ciała jest prawidłowa, jednak jeśli chcesz mieć jędrne ciało, powinnaś zacząć stosować się do poniższych zaleceń.
Przede wszystkim zwiększ aktywność fizyczną. Na pozbycie się cellulitu świetne będzie pływanie, które do tego nie jest zbyt męczące. Ćwicz przynajmniej 30 minut dziennie. Przykładowe ćwiczenia znajdziesz na stronie www.abccwiczenia.pl
Przyczyn cellulitu jest wiele - od podłoża hormonalnego, przez kumulowanie się produktów metabolizmu w komórkach tłuszczowych, aż po zaburzenia mikrokrążenia, które sprzyjają gromadzeniu się substancji toksycznych w organizmie.
Powodem są m.in.: ciąża, stres, palenie papierosów, spożywanie alkoholu, brak wysiłku fizycznego jak również niewłaściwa dieta.
Najważniejsze zasady diety w kuracji antycellulitowej:
- unikaj produktów typu fast-food,
- unikaj ciast, słodyczy, napoi gazowanych (produktów bogatych w cukry proste),
- unikaj alkoholu oraz papierosów,
- smażenie zastąp pieczeniem, gotowaniem, duszeniem,
- spożywaj jak najwięcej warzyw,
- spożywaj owoce zwłaszcza cytrusowe oraz leśne,
- sól zastąp ziołami oraz innymi przyprawami,
- pij wodę niesmakową,
- spożywaj produkty bogate w węglowodany złożone (chleb pełnoziarnisty, razowy, kasze gruboziarniste, makarony razowe, ziarna zbóż, kiełki zbóż),
- zastąp produkty bogate w tłuszcze zwierzęce, roślinnymi (nasiona, oleje roślinne, miękkie margaryny),
- spożywaj produkty łatwostrawne,
- dbaj o różnorodność produktów,
- spożywaj posiłki regularnie, w małych ilościach.

Pozdrawiam
 

Dietetyk w poradni dietetycznej JeszFresh w Warszawie.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty
Ważne tematy