Zapytaj lekarza

7 4 2 , 5 4 2

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Dieta a wytrzymałość włosów

Czy dieta ma wpływ na wytrzymałość włosów
ponad rok temu

Profilaktyka grzybicy

Grzybica to powszechna choroba. Atakuje różne części ciała. Jak można jej zapobiec? Na ten temat wypowiada się ekspert - lek. medycyny estetycznej Agnieszka Bańka-Wrona.

Witam serdecznie. Oczywiście dieta wpływa na włosy. Składniki budulcowe włosów organizm pozyskuje z białka dostarczanego w pożywieniu. Za najbardziej wartościowe uchodzą te białka, które posiadają aminokwasy siarkowe. Stanowią one podstawę wiązań i umocnień w konstrukcji pasm. Białka te znajdziesz przede wszystkim w mięsie, jajkach, rybach i produktach zbożowych. Ważną rolę w procesie budowy i regeneracji włosa pełnią witaminy z grupy B (rośliny strączkowe), witamina A (marchew, pomidory, jajka, nabiał) oraz E (oleje roślinne, orzechy włoskie, mleko). Nie bez znaczenia są również takie minerały jak: dostarczające włosom energii żelazo (ryby, czerwone mięso, nasiona, suszone owoce), zapobiegający wypadaniu włosów cynk (ostrygi, chude mięso, ryby, kasze) oraz warunkująca wzrost włosa miedź (wołowina, nasiona słonecznika, podroby, awokado).

Rezydentka w Wojewódzkim Szpitalu Zespolonym w Kielcach.
0
Roma Wojtewicz Dietetyk, Poznań
77 poziom zaufania

Witam
Dieta ma bezpośredni wpływ na stan włosów, skóry i paznokci. Odpowiedzialne są za to obecne w niektórych produktach spożywczych składniki odżywcze.
Istotną rolę odgrywają aminokwasy siarkowe - cystyna i metionina, obecne w nasionach roślin strączkowych, orzechach, migdałach, a także rybach, mięsie, żółtym serze.
Spośród składników mineralnych należy zadbać o podaż :
cynku (pestki dyni, wątróbka, żółte sery, nasiona roślin strączkowych, produkty zbożowe np. kasze, pieczywo)
miedzi - odpowiada za utrzymanie prawidłowej struktury keratyny (nasionka, pestki, orzechy, kasze, drożdże, kakao, suszone pomidory)
Spośród witamin natomiast szczególnie cenne są:
witamina A występująca głównie w żółto – pomarańczowo – czerwonych warzywach i owocach m.in. marchew, papryka, dynia, mango.
Witamina E – obecna w olejach roślinnych, orzechach, ziarnach zbóż i tłustych rybach.

0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty
Ważne tematy