Dieta na spalanie tłuszczu

Witam! Chciałbym się dowiedzieć jak mam zmienić tryb życia i co stosować by wspomóc spalanie tkanki tłuszczowej. Od miesiąca uczęszczam na siłownię 4 razy w tygodniu, do tej pory nie stosowałem żadnych suplementów, a chciałbym wspomóc i przyspieszyć spalanie tkanki tłuszczowej i rozbudować mięśnie. Obecnie ważę 81kg, straciłem około 3kg podczas tych ćwiczeń. Niestety jem nieregularnie i różnie, a prosiłbym o podpowiedź, co i ile jeść i czym się wspomagać podczas ćwiczeń. Pracuję w trybie dwuzmianowym. Do ćwiczeń chcę dodać jeszcze basen raz lub dwa razy w tygodniu. Kiedyś bardzo dużo pływałem. Po skończonych studiach (wychowanie fizyczne) zaczęła się praca nie w zawodzie i przybyło około 20 kilo w ciągu 5 lat. Mam 169 wzrostu, waga 81kg. Liczę na podpowiedź, czym się wspomóc i jakby poprawić sylwetkę i zgubić, najlepiej przepalić tłuszcz w bazę mięśniową.

MĘŻCZYZNA, 28 LAT ponad rok temu

Dieta 1000 kalorii

Witaj! Bardzo ważne w procesie spalania tkanki tłuszczowej oraz kształtowaniu sylwetki jest regularne spożywanie posiłków o małych objętościach oraz zawartości tłuszczu. Staraj się jeść na śniadanie oraz kolacje produkty białkowe jak serek wiejski, 3 jajka, jogurt naturalny z musli, kefir. Dzięki nim nie będziesz czuł głodu w ciągu dnia, a nocą tkanka mięśniowa będzie wzrastała. Przed intensywnymi ćwiczeniami pij zieloną herbatę, która jest bogata w polifenole - substancje o działaniu antyoksydacyjnym - zwalczającym wolne rodniki. Koniecznie dietę wzbogać w warzywa, które dostarczają witamin, błonnik. Najzdrowsze są brokuły, pomidory, czerwona papryka, marchewka, buraki. Zdrowy obiad dla sportowca powinien się składać z pełnowartościowego białka (indyk, ryby morskie), węglowodany złożone (kasza gryczana, jęczmienna, ryż brązowy) oraz dużej ilości warzyw. Do obiadu pij herbatkę miętowa. Jeżeli chodzi przyspieszacze spalania tkanki tłuszczowej to jest nią herbata pu-erh, yerba-mate oraz herbata zielona. Korzystnie na przemiany energetyczne zachodzące w komórkach działa jod, którego źródłem są ryby morskie oraz brokuły oraz niektóre wody mineralne np. Ustronianka z jodem. Staraj się unikać słodyczy i alkoholu, gdyż są bardzo kaloryczne i utrudniają proces odchudzania. Po dokładny plan dietetyczny, który uwzględnia Twoje preferencje żywieniowe oraz tryb pracy zgłoś się do poradni dietetycznej. Serdecznie pozdrawiam

Dietetyk, biotechnolog, specjalista ds. zdrowia publicznego. Doktorantka Śląskiego Uniwersytetu Medycznego.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty
Ważne tematy