Dlaczego miewam te osłabienia przy nadciśnieniu?

Dzień dobry, mam 33 lata od około 4 lat biorę leki na nadciśnienie (inhibace 1mg, aspargin, asmag b6) najwyższe miałem na poziomie - 150-160/ 80-90 przy lekach 130-145/80-90. Od ostatniego czasu zauważyłem, że robi mi się słabo szczególnie w kościele, sklepie (mało co w domu praktycznie w ogóle -to jest dziwne) osłabienie chwilowe typu: nie czuje gruntu pod nogami, za raz się przewrócę, czuje się jak bym za chwilę miał zemdleć...- wtedy bije się z myślami czy wyjść czy dam radę do końca. Niestety ostatnio musiałem wyjść bo nie wiedziałem jak się to skończy podczas mszy. Dodam, że nie jest mi wtedy duszno. Mam zrobione badania gazometrii - zalecone mam zrobienie tomografii płuc u pulmonologa (ostatnio miałem kaszel 3mc, ale mi przeszedł stosuje ostatnio salmex oraz ventolin). Robiłem 2 lata temu ekg serca,echo serca i holter 1 dniowy- kariolog nic nie zdiagnozował, za wyjątkiem powiększonego ciśnienia). Widziałem podobny temat w linku poniżej: https://www.znanylekarz.pl/pytania-odpowiedzi/mam-20-lat-od-dawna-mialam-taka-przypadlosc-ze-jak-dluzej-stalam-robilo-mi-sie-slabo-teraz-te-ob Serdecznie dziękuje za wskazówki - POMOC! Na podstawie jakich badań mogę postawić diagnozę i jak wyleczyć w/w problem?
MĘŻCZYZNA, 33 LAT 2 miesiące temu

Leczenie choroby niedokrwiennej serca

Niedostateczne zaopatrzenie komórek serca w substancje odżywcze i tlen przyczynia się do powstania choroby niedokrwiennej serca. Dr Tomasz Pasierski opowiada o środkach farmakologicznych oraz innych metodach wspomagających leczenie tej choroby.

Redakcja abcZdrowie
82 poziom zaufania

Szanowny Panie,

Rozumiemy Pana niepokój związany ze stanem swojego zdrowia. Bardzo dobrze, że wykonano już pewną diagnostykę, która mogła wykluczyć poważniejsze schorzenia.

Wartość ciśnienia krwi, o którym Pan wspomniał prawdopodobnie jest prawidłowa i mieści się w normach przy potwierdzonym nadciśnieniu. Dlatego tak ważne jest kontynuowanie leczenia oraz stosowanie się do zaleceń lekarza prowadzącego.

Jednakże opisane objawy, które u Pana wystąpiły mogą nie wynikać z istniejącej jednostki chorobowej. Możliwe, że występują na tle nerwowym i mają podłoże emocjonalne, spowodowane odczuwaniem jakiegoś silniejszego lęku. Nerwica lękowa może dawać wiele objawów, które teoretycznie mogą wskazywać na jakieś schorzenie, ale w rzeczywistości ma swoje źródło w psychice.

Przy ataku paniki mogą występować takie dolegliwości, jak: kołatanie i zaburzenie rytmu serca, przyspieszony puls, podwyższone ciśnienie, nudności, bóle i zawroty głowy, osłabienie, czy uczucie ściskania w gardle i klatce piersiowej.

Proponujemy Panu konsultację z psychoterapeutą lub psychiatrą, który będzie mógł ocenić, czy wystąpiła wymieniona wcześniej przypadłość. Możliwe, że będzie konieczność wdrożenia leczenia bądź rozpoczęcie odpowiedniej dla Pana terapii.

Życzymy lepszego samopoczucia!

Podobna tematyka została poruszona w poniższych artykułach:

https://portal.abczdrowie.pl/objawy-nerwicy

https://portal.abczdrowie.pl/leczenie-nerwicy

https://portal.abczdrowie.pl/osobowosc-a-nerwica

Przypominamy, że udzielane informacje stanowią jedynie informację poglądową. W celu uzyskania diagnozy oraz zaplanowania leczenia, prosimy o zasięgnięcie osobistej porady lekarskiej.

0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty