Zapytaj lekarza

7 3 6 , 4 0 7

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Ilość kalorii a utrzymanie wagi

Witam, mam 20 lat, ważę 50 kg przy wzroście 160 cm. Od pół roku ćwiczę regularnie 6 razy w tygodniu po ok. 80 minut dziennie. Przez ten czas jadłam mniej kalorii, czasem 1200 czasem 1600, 2000, ale starałam się ograniczyć słodycze (1-2 razy w tyg), nie jem fast food, smażonych potraw, napojów gazowanych, soków słodzonych itp. Chciałam zapytać ile kalorii mogę spożywać przy dalszej aktywności lub jej zmniejszeniu aby nie przytyć i utrzymać wagę? Bardzo proszę o odpowiedź i z góry dziękuję! :)
KOBIETA, 20 LAT ponad rok temu

Ciemne alkohole wywołują gorszego kaca!

Prawdopodobnie każdy z nas tego doświadczył - syndrom dnia następnego. Czy wiesz, dlaczego tak cierpisz po suto zakrapianej imprezie? Być może powodem był rodzaj alkoholu.

Witaj,
Twoja obecna masa ciała jest odpowiednia dla wzrostu.
Zakres kaloryczności posiłków jest duży. Staraj się spożywać około 1700 kcal w ciągu dnia i dalej zdrowo się odżywiać - jedz posiłki o stałych porach, nie podjadaj pomiędzy nimi, pij zieloną herbatę, wzbogać dietę w warzywa, pij zieloną herbatę. Ponadto nie rezygnuj z aktywności fizycznej - chociaż możesz zmniejszyć ich intensywność. Pozdrawiam, mgr Aneta Kościołek

Dietetyk, biotechnolog, specjalista ds. zdrowia publicznego. Doktorantka Śląskiego Uniwersytetu Medycznego.
0

Witam, przede wszystkim należy unikać nadmiernych wahań w kaloryczności diety – nie możesz jednego dnia jeść 1200 kcal, a następnego 2000 kcal – Twój organizm będzie zdezorientowany i te wahania kalorii będą skutkowały obniżeniem tempa metabolizmu oraz odkładaniem nadmiaru kalorii w postaci tkanki tłuszczowej. Twoja codzienna dieta powinna dostarczać około 2000-2100 kcal. Pozdrawiam.

Dietetyk w poradni dietetycznej JeszFresh w Warszawie.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty
Ważne tematy