Zapytaj lekarza

7 4 2 , 8 6 8

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Jak moja dziewczyna może się odtruć z narkotyków?

Mam taki problem, a zwłaszcza z moją dziewczyną... Od niedawna zaczęła brać narkotyki, dokładnie chyba amfetaminę (jest w tabletkach) – powoduje to u niej otumanienie, lęk, senność i bóle głowy... Bardzo chciałbym jej pomóc, lecz jej rodzice nie mogą się o tym dowiedzieć. Jest w tzw. "dołku" od dawna i nie potrafi z niego wyjść, my się ciągle kłócimy, bo jej mówię, żeby przestała, ale mnie nie słucha i twierdzi, że z tym jest jej lepiej... Chciałbym się też dowiedzieć, czy jest coś na odtrucie od tych narkotyków, żeby zaczęła się czuć lepiej i czy pobudzenie stref erogennych czy też seks może w tym pomoc. Na prawdę nie wiem, co mam robić. Proszę o pomoc, mogę jeszcze powiedzieć, że zaczęła je brać też przeze mnie, ale nie potrafimy się rozstać. Dziewczyna ma 16 lat skończone, czekam na odpowiedź.

MĘŻCZYZNA, 16 LAT ponad rok temu

Zdrowa żywność

Nie ma osoby, która przynajmniej raz nie spotkałaby się ze stwierdzeniem, że jesteśmy tym, co jemy. Żywność, którą spożywamy i trawimy staje się częścią nas samych, jednak wiele osób zapomina o tym i odżywia się niezdrowo.

Witam!

Narkotyki to substancje zmieniające świadomość, których zażywanie prowadzi do uzależnienia. Opisane przez Ciebie zachowanie dziewczyny nie wskazuje na przyjmowanie przez nią amfetaminy (amfetamina powoduje silne pobudzenie, przyspieszenie myślenia, mowy i ruchów oraz euforię).

W tej sytuacji dla dobra dziewczyny powinieneś powiedzieć o tym jej rodzicom. Ona może wymagać pomocy specjalisty, terapii odwykowej, której nie będzie mogła się podjąć bez wiedzy i zgody rodziców. Ty sam możesz ją namawiać do zerwania z narkotykami i wspierać w trudnych chwilach. Seks niestety nie jest lekarstwem na nałóg. Nie ma również leku, który pozwoli jej "odtruć się" i powrócić do normalnego życia.

Moim zdaniem niezbędne jest powiedzenie o wszystkim jej rodzicom, ponieważ konsekwencje Twojego milczenia mogą być tragiczne. Uzależnianie się od substancji psychoaktywnych postępuje i im dłużej się przyjmuje narkotyki, tym ciężej jest przestać brać.

Pozdrawiam 

Psycholog w Szpitalu Powiatowym w Otwocku na oddziale rehabilitacji neurologicznej.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty
Ważne tematy