Zapytaj lekarza

7 3 6 , 1 5 1

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Jak osiągnąć płaski brzuszek?

Witam. Mam 16 lat, 170 cm wzrostu, moja waga wynosi 64 kg. Wielu uważa, że jest ona prawidłowa, ponieważ dla 170 cm waga może wynosić 70 kg i będzie ona w sam raz. Ja jednak sądzę inaczej, ponieważ mam tzw. fałdy na brzuchu, mimo że wykonuję często ćwiczenia zwane brzuszkami. Moje nogi są grube, przede wszystkim uda. Nie wiem, co mam robić, by moja waga była chociaż o 5 kg mniejsza ;( Chciałabym wyglądać atrakcyjnie oraz być zdrowa. Nie wiem, jak muszę jeść. Jem około 4 posiłki dziennie, lecz zdarza mi się, że podjadam między nimi. Ciężko jest mi się oprzeć chociażby tabliczce czekolady ;// Piję 2-3 kawy dziennie, słodzę 2 małe łyżeczki, piję 1 szkl. herbaty zielonej bądź owocowej, ale bez cukru. Bardzo proszę o pomoc! Jestem w stanie zrobić wszystko, by mój brzuch był płaski.
16 LAT ponad rok temu

Wpływ diety na wygląd skóry

Czy dieta ma istotny wpływ na wygląd naszej skóry? co nam pomaga, a co szkodzi? Dowiesz się tego z naszego filmiku. Zapoznaj się z wypowiedzią eksperta na ten temat.

Witam!

Nie masz powodu do paniki. Myślę, że w szybkim czasie uda Ci się zrzucić zbędne kilogramy. Na początku jednak chcę podkreślić, że Twoja waga jest prawidłowa, a zbyt rygorystyczne odchudzanie może spowodować zahamowanie prawidłowego wzrostu i rozwoju Twojego organizmu.

Zacznij ćwiczyć i to nie tylko brzuszki. Bądź aktywna fizycznie przynajmniej 30 minut dziennie. Chodź na lekcje wf., zapisz się na zajęcia dodatkowe lub wykonuj ćwiczenia w domu. Na stronie www.abccwiczenia.pl znajdziesz ciekawe propozycje.

Zwróć też uwagę na błędy żywieniowe, które popełniasz.

Unikaj podjadania - wszystko co jesz, jest dla Twojego organizmu posiłkiem. Jedz więc 4-5 posiłków dziennie bez podjadania. Posiłki powinny być małe objętościowo i częste, co 3-4 godziny. Nie objadaj się i zawsze wstawaj od stołu z lekkim niedosytem. Pamiętaj, żeby jeść powoli, wówczas organizm szybciej się nasyci.
Unikaj też zbyt częstego picia kawy. Mleko do kawy wybieraj chude i nie dodawaj cukru. Pij duże ilości wody, zielonej, owocowej lub czerwonej herbaty (około 2 l dziennie).
Zwróć uwagę na ilość warzyw w swojej diecie - jedz warzywa 5 razy dziennie. Unikaj tłustych mięs i wędlin, a także pełnotłustych produktów mlecznych. Zastępuj je drobiem i chudymi produktami mlecznymi.
Pamiętaj też, że słodycze, produkty typu fast food oraz gazowane i słodkie napoje są sprzymierzeńcem tkanki tłuszczowej - ogranicz je więc do minimum!

Powodzenia!

Dietetyk w poradni dietetycznej JeszFresh w Warszawie.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty
Ważne tematy