Zapytaj lekarza

7 4 0 , 2 3 9

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Jak powinna wyglądać prawidłowa dieta dla osiemnastolatki?

Witam, Jak powinna wyglądać prawidłowa dieta dla osiemnastolatki, która chce prawidłowo i zdrowo się odżywiać? Co powinno zawierać śniadanie, obiad i kolacja? Na co zwracać uwagę przy dobieraniu składników i jak tworzyć jadłospis?
KOBIETA, 18 LAT ponad rok temu

Otyłość w Polsce

Witam! Dokładne, indywidualne zalecenia żywieniowe mogą być podane po zebraniu wywiadu żywieniowo-chorobowego. Wstępnie zachęcam do przestrzegania zasad racjonalnego żywienia, które podam poniżej. 1. Codzienna aktywność fizyczna i odpowiednia dieta pomaga w zachowaniu pełni zdrowia i kondycji. 2. Podstawą prawidłowej diety jest różnorodność spożywanych produktów. Jedz 4 – 5 posiłków dziennie w odstępach nie dłuższych niż 4 godziny. Dzień zaczynaj od śniadania. 3. Pełnoziarniste produkty zbożowe (np. chleb razowy, chleb pełnoziarnisty, grube kasze, ryż brązowy) powinny być dla ciebie głównym źródłem energii. 4. Pamiętaj o codziennym spożywaniu warzyw i owoców. Zalecana jest przewaga warzyw nad owocami. 5. Każdego dnia co najmniej dwa razy spożywaj mleko i jego przetwory: jogurty, kefiry, sery. 6. Spożywaj mniej tłuszczów zwierzęcych (smalec, tłuste mięsa), a więcej tłuszczów roślinnych (olej rzepakowy, oliwa z oliwek). 7. Źródłem białka w twojej diecie powinny być: mięso drobiowe, ryby oraz nasiona roślin strączkowych np. soja, groch, fasola. Ograniczaj spożycie tłustego mięsa czerwonego. 8. W codziennej diecie ograniczaj spożycie soli i słodyczy (źródła „pustych” kalorii). 9. Pij wystarczającą ilość płynów – minimum 2 litry dziennie. 10. Unikaj alkoholu. Zapraszam również na www.diet-coaching.xaa.pl Pozdrawiam, Dietetyk Patrycja Sankowska

Dietetyk medyczny. Absolwentka Pomorskiego Uniwersytetu Medycznego w Szczecinie.
0
Urszula Forenc Dietetyk, Wrocław
56 poziom zaufania

Przede wszystkim należy oprzeć dietę na świeżych, nieprzetworzonych produktach i wyeliminować gotowe, paczkowane dania, cukier, słodycze, słodkie napoje w tym soki. Posiłki komponować na podstawie warzyw, do tego jaja, mięso, drób, ryby, nabiał, zdrowe tłuszcze, grube kasze, ewentualnie chleb na zakwasie, orzechy, pestki, owoce jagodowe. Śniadanie polecam bez węglowodanów, np. jajecznica z warzywami, obiad to np. mięso czy ryba z sałatą z pomidorami, kolacja pasta z makreli i sera białego z korniszonami.

0

Nie ma czegoś takiego jak jedna dieta dobra dla wszystkich. Ustalenie prawidłowej diety wymaga zebrania dokładnego wywiadu dlatego polecam konsultację ze specjalistą.

0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty
Ważne tematy