Zapytaj lekarza

7 4 2 , 9 5 9

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Jak rozpoznać nawrót depresji?

Mam dylemat, bo nie wiem, co mam o tym myśleć... ale do rzeczy... Około 5 lat temu miałam stan depresyjny, brałam ok. 7 mies. leki. Najbardziej męcząca dla mnie była bezsenność, tzn .po 3 godzinach snu ja byłam wyspana i nie mogłam zasnąć... Po terapi wszystko wróciło do normy... Ostatnio ze snem było wszystko okej, chociaż nastrój miałam dość kiepski (depresyjny). Trwało to ok. 1 mies., ale spałam super... W maju 2010 za namową mamy poszłam z ciekawości na mszę, gdzie były odprawiane egzorcyzmy... Byłam obserwatorem. To, co tam zobaczyłam i usłyszałam przeszło moje oczekiwania... pojawił się strach i lęk... Od tej nocy znowu nie śpię, mam pobudki o 1 i jestem wyspana... Czy to znowu depresja, czy reakcja na sytuację (trwa to 2 tyg.)? Co mam zrobić, iść do lekarza ...? Jestem już tym zmęczona.

KOBIETA ponad rok temu

Agresja u dzieci autystycznych

Autyzm to dziecięce zaburzenie rozwojowe. Częściej występuje u chłopców niż u dziewczynek. Sprawdź, co jeszcze warto wiedzieć na temat autyzmu. Obejrzyj film i dowiedz się więcej o agresji u dzieci autystycznych.

Witam serdecznie,

Trudno mi odpowiedzieć jednoznacznie na Pani pytanie - niepokój i problemy ze snem to trochę za mało, by diagnozować depresję, tym bardziej, że można wyróżnić konkretną sytuację, która mogła spowodować u Pani tego typu reakcję. Depresja jednak dość często przybiera postać nawracającą, a średnio w ciągu życia chorego dochodzi do 3-4 nawrotów. W tej sytuacji polecam Pani konsultację z lekarzem psychiatrą - bezsenność, bez względu na przyczynę, wywiera niekorzystny wpływ na nastrój i funkcjonowanie w ciągu dnia. Lekarz może więc np. przepisać początkowo leki uspokajające i nasenne, aby unormować sen i zmniejszyć niepokój odczuwany w ciągu dnia. Jeśli mimo to, Pani nastrój będzie się pogarszał, można zastosować leki przeciwdepresyjne oraz psychoterapię. Część leków przeciwdepresyjnych wywiera bardzo korzystny wpływ na parametry snu - jest to kwestia doboru odpowiedniego preparatu i dawki.

Serdecznie pozdrawiam

Psychiatra, absolwentka Uniwersytetu Medycznego w Poznaniu.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty
Ważne tematy