Zapytaj lekarza

7 4 0 , 1 1 4

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Bezsenność przy silnej depresji

Witam. Mój brat ma silną depresję i nie śpi w nocy (zasypia o godz 23, budzi się o 1). Dostał na sen lek o nazwie Atarax 25 mg ( 25mg hydroksyzyny chlorowodorku). Jest to podobno silny lek, więc czemu mój brat po tym leku też nie może spać?Czym to może być spowodowane?Z góry dziękuję za odpowiedź.
KOBIETA, 26 LAT ponad rok temu

Pierwsze objawy autyzmu

Autyzm to dziecięce zaburzenie rozwojowe. Częściej występuje u chłopców niż u dziewczynek. Sprawdź, co jeszcze warto wiedzieć na temat autyzmu. Obejrzyj film i dowiedz się, jakie są jego pierwsze objawy.

Bezsenność jest stosunkowo częstym objawem depresji i wymaga wówczas odpowiedniego doboru leków. Należy ją uwzględniać jako równie ważny cel terapeutyczny jak nastrój, napęd czy anhedonia. Wynika to z tego, że dapresja i bezsenność mogą się wzajemnie nasilać, a zaburzenie funkcjonowania w ciągu dnia z powodu braku snu, jest kolejnym czynnikiem utrudniającym powrót do zdrowia. Szeroka gama nowoczesnych leków przeciwdepresyjnych pozwala obecnie na indywidualny dobór sposobu leczenia do profilu objawów u danego pacjenta. W przypadku występowania bezsenności w przebiegu depresji możliwe jest zastosowanie promujących sen leków przeciwdepresyjnych, w monoterapii (jako jedyny lek) lub jako uzupełnienie leku przeciwdepresyjnego przyjmowanego rano. Hydroksyzyna ułatwia wprawdzie zasypianie, ale czasami nie zapewnia utrzymania ciągłości snu, a z jej stosowaniem może wiązać się złe samopoczucie rano. Z kolei leki przeciwdepresyjne promujące sen ułatwiają zasypianie i w odpowiedniej dawce ułatwiają utrzymanie ciągłości snu. Substancje te poprawiają architekturę snu, która w depresji jest często zaburzona. Występowanie bezsenności u pacjenta leczonego z powodu depresji może też być powodem do weryfikacji obecnie przyjmowanego leku, pod kątem jego potencjału pobudzającego. U niektórych pacjentów taki lek może wywoływać lub nasilać bezsenność i wówczas trzeba rozważyć modyfikację leczenia.

0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty
Ważne tematy