Zapytaj lekarza

7 1 6 , 8 9 6

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Jak zrzucić 10 kg i uzyskać ładną sylwetkę?

Witam serdecznie. Mam 20 lat i ważę 85 kg przy wzroście 170 cm :/. Chcę schudnąć 10 kg i wyrzeźbić sobie zgrabną sylwetkę (głównym problemem jest brzuch). Robię parę ćwiczeń, ale bez rezultatu (min. jazda na rowerze stacjonarnym, ćwiczenia rozciągające, ćwiczenia z hantlami, itd.). Nie stosowałem jeszcze żadnych diet (ktoś mówił mi o diecie 1000 Kcal, ale nie wiem czy w moim przypadku się sprawdzi i nie wiem też jak ułożyć sobie taką dietę co jeść, itd.). Zrobię wszystko, aby uzyskać swój cel i właśnie tylko proszę o skuteczne wskazówki. Z góry dziękuję.

MĘŻCZYZNA, 20 LAT ponad rok temu

Czemu nie możemy schudnąć?

Mordercze treningi, rygorystyczna dieta, a waga ani drgnie? Wiele osób ma problem ze schudnięciem. Obejrzyj film i dowiedz się, co może być tego przyczyną.

Redakcja abcZdrowie
82 poziom zaufania

Witamy serdecznie.

Według wskaźnika jakim jest BMI rzeczywiście masz nadwagę. Ponieważ nadwaga zwiększa ryzyko chorób serca, nadciśnienia czy cukrzycy, zdecydowanie dobrze, że chcesz zredukować wagę. Fizjologiczna dieta odchudzająca, to taka, która powoduje utratę 0,5-1 kilograma tygodniowo. Utrata 1 kg tkanki tłuszczowej jest równoznaczna ze spaleniem, bądź nie dostarczeniem (poprzez zastosowaną dietę) 7 tysięcy kcal. Aby osiągnąć utratę masy ciała rzędu 0,5 kg tygodniowo, trzeba stworzyć deficyt 500 kcal dziennie (czyli spożywać mniej o 500 kcal niż wynika to z normalnego zapotrzebowania organizmu). W przypadku utraty masy ciała rzędu 1 kg tygodniowo – należy „odebrać” organizmowi 1000 kcal dziennie. Dieta odchudzająca nigdy nie powinna dostarczać organizmowi mniej niż 1000 kcal.

Na początek poczytaj o zdrowych nawykach żywieniowych: http://portal.abczdrowie.pl/piramida-zdrowego-zywienia. Pamiętaj też, aby w Twoim codziennym jadłospisie znalazło się: 5 porcji produktów zbożowych
4 porcje warzyw
3 porcje owoców
2 porcje produktów mlecznych
2 porcje tłuszczów roślinnych (2 łyżki oliwy lub oleju roślinnego)
1 porcję mięsa, ryby lub ich zamienników (nasiona warzyw strączkowych
Ponadto nie zapominaj o aktywności fizycznej.

Redakcja abcZdrowie.pl to zespół doświadczonych i zaangażowanych osób, z których wielu to eksperci z dziedziny medycyny, dla których dbałość o zdrowie to priorytet.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty
Ważne tematy