Zapytaj lekarza

7 4 0 , 2 8 5

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Jak zrzucić zbędne kilogramy w 3 tygodnie?

Witam! :)

Mam 15 lat, ważę 56 kg i mam 162 cm wzrostu. Bardzo chciałabym schudnąć ok. 4 kg przez 3 tygodnie :( Bardzo proszę o pomoc! Chciałabym stracić tych kilka zbędnych kilogramów, ale nie wiem, jak się za to zabrać. Bardzo bym prosiła o dobrą i skuteczną radę. Mam jeszcze 1 pytanie ;) Wydaje mi się, że mam duży brzuszek i bardzo chciałabym się go pozbyć... Jakie są skuteczne ćwiczenia?

KOBIETA, 14 LAT ponad rok temu

Dieta odchudzająca dla cukrzyka

Czy osoba cierpiąca na cukrzycę może być na diecie odchudzającej? Dowiedz się tego z naszego filmiku. Zapoznaj się z wypowiedzią eksperta - diabetologa prof. Władysława Kornafela.

Witam!

Twoje BMI (wskaźnik masy ciała) wynosi 21. Oznacza to, że Twoja waga jest jak najbardziej prawidłowa. Nie musisz się odchudzać.

Jeśli chcesz pozbyć się tkanki tłuszczowej z okolic brzucha, proponuję aktywność fizyczną. Musisz pamiętać, że sport jest ważny nie tylko po to, aby utrzymać ładną sylwetkę, ale również jest warunkiem zachowania zdrowia. Minimum 30 minut dziennie aktywności fizycznej powinno przynieść pożądane efekty. Do najpopularniejszych i najskuteczniejszych ćwiczeń na brzuch należą brzuszki oraz inne, takie jak pływanie czy jazda na rowerze.

Aby zachować aktualną masę ciała i nie nabierać zbędnych kilogramów, powinnaś poznać zasady prawidłowego odżywiania. Oto niektóre z nich:
- Posiłki spożywaj regularnie, co 3-4 godziny.
- Spożywaj 5 małych objętościowo posiłków dziennie.
- Spożywaj posiłki bez pośpiechu.
- Nie przejadaj się.
- Codzienne spożywaj śniadanie.
- Ostatni posiłek spożywaj 2-3 h przed snem.
- Ogranicz spożycia cukrów prostych (słodyczy, słodkich napojów, słodkich bułek, cukru, ciast).
- Ogranicz spożycia tłuszczów pochodzenia zwierzęcego (tłuste sery, mięso czerwone - 2 razy na tydzień).
- Unikaj produktów typu fast food oraz przetworzonych.
- Zwiększ spożycie warzyw i owoców.
- Zwiększ spożycie ryb (około 2 razy w tygodniu).
- Zwiększ iloścć spożywanych płynów (2 l wody niegazowanej i niesmakowej dziennie).
- Wprowadź posiłki o dużej zawartości białka (maślanka, kefir, jogurt naturalny, produkty mleczne chude lub półtłuste, ryby).
- Unikaj produkty typu light - prowadzi to do rozwinięcia nieodpowiednich nawyków żywieniowych.

Pozdrawiam

Dietetyk w poradni dietetycznej JeszFresh w Warszawie.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty
Ważne tematy