Zapytaj lekarza

7 3 6 , 5 7 1

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Jakie są objawy sepsy?

Szanowna Pani,

Warto najpierw ocenić wyjściowy poziom testosteronu we krwii. W przypadku zbyt niskiego poziomu testosteronu (warto uwzględnić wiek Pacjenta) należy rozpocząć diagnostykę endorkynologiczną. W razie potrzeby stosuje się testosteron w postaci preparatów farmakologicznych, typu Omnadren, Testosteronum prolongatum, Nebido - iniekcje domięsniowe lub doustny Undestor. Przed podjęciem decyzji, czy pacjent wymaga substytucji trzeba koniecznie skonsultować się z endokrynologiem, gdyż nieprawidłowa i nieuzasadniona suplementacja może być dla pacjenta niekorzystna.

Pozdrawiam serdecznie.

Marek Derkacz

Specjalista chorób wewnętrznych, diabetolog i endokrynolog. Autor oraz współautor ponad 140 artykułów i doniesień zjazdowych. Laureat plebiscytu Lekarz Roku 2016 Dziennika Wschodniego. Członek Polskiego Towarzystwa Endokrynologicznego, Diabetologicznego oraz Polskiego Towarzystwa Medycyny Rodzinnej.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty
Ważne tematy