Niepokojące objawy u 3,5-latka

Dzień dobry, mój synek Leo 28 lipca skończył 3 latka. We wrześniu poszedł do przedszkola i niestety Panie zwróciły mi uwagę, że synek ma niepokojące objawy. Mianowicie lubi prace manualne, układanie puzzli i wszystko co wymaga skupienia i cierpliwości potrafi, natomiast kompletnie nie jest w stanie skoncentrować się na zabawach aktywnych w grupie, stanie w kółku szybko go nudzi, nie przepada za muzyką dla dzieci, gdy Panie w przedszkolu włączają piosenki to zatyka uszy i pokazuje żeby wyłączyć, przepada za muzyką poważną (ona mu „nie przeszkadza”). Nie lubi jeść, na początku nie jadł w przedszkolu nic, a w domu wciąż to samo np: bułka z masłem. Teraz na obiady w przedszkolu zaczął trochę jeść ale w większości zjada tylko suchy makaron, suchy ryż, kaszę itp. Do niepokojących objawów Panie zaliczyły również to, że mój synek lubi się przytulać do Pań, siada im na kolana, pokłada głowę często kładzie się na podłodze przy zabawie np autami i zaczepia inne dzieci. Zaczepia dzieci ponieważ nie potrafi się z nimi komunikować mową. Mój syn mówi przeważnie wyrazami lub składa proste dwuwyrazowe zdania, dłuższe zdania są niezrozumiałe dla słuchających i sprawiają mu trudność. Nie mówi też wszystkich wyrazów w sposób zrozumiały (np: „kak” zamiast „tak”) ale są też takie które mówi bezbłędnie (np: buciki, chodzimy, mamusiu, tatusiu, nie itp). Są też wyrazy, które sobie skraca np: „chodzik” zamiast „samochodzik” czy „chodzimy” zamiast „wychodzimy”. Leo nie wyzbył się jeszcze niektórych spieszczeń takich jak „am” czy „tutut” zamiast pociąg, mimo iż my używamy formy poprawnej np: „gdzie jest pociąg” syn odpowiada „tam tutut” . Moje dziecko potrafi już od prawie roku liczyć do 10, powiedzieć alfabet z pamięci, przeczytać literki, zna wyrazy, nazwy zwierząt ich odgłosy itp ale nie chce mówić zdaniami. Rozumie co się do niego mówi (np. Wyrzuć papierek do śmieci) i to robi. Czasem ma dni kiedy kompletnie nie słucha i na wszystko jest zdecydowane „nie!” Chyba że się go przekupi np sokiem. ( ale to akurat nie wiem czy jest odstępstwem od normy) Istotne jest też to że synek powtarza wyrazy, stara się powtarzać też zdania choć przeważnie robi to niewyraźnie, przestawiając literki czy też całe sylaby. Zwróciłam uwagę jednak że czasem powtarza jakby bez zrozumienia np przed pójściem do przedszkola mówię „baw się dobrze, papa” to on powtarza całe to zdanie do mnie jakby tępo. Synek często podczas skupienia wystawia język i głośno oddycha. W nocy budzi się przynajmniej raz i woła mamę lub tatę. Leoś lubi bardzo huśtawki i bujanie się. Gdy miał dwa lata lubił bujać się siedząc na kanapie czy krzesełku do karmienia do przodu i do tyłu (teraz juz tego nie robi) Chciałabym zaznaczyć, że wiele z tych zachowań i objawów miałam również ja w dzieciństwie: późno zaczęłam mówić nie trzymając się schematu (odrazu zdaniami) , wystawiałam język, lubiłam bawić się sama np puzzlami, nie lubiłam jeść prawie nic i lubiłam jeść ciągle to samo. Pragnę też zauważyć, że ja miałam starszą siostrę do naśladowania natomiast Leoś nie ma starszego rodzeństwa. Czy objawy wskazują na jakąś chorobę? Leo jest radosnym dzieckiem.
KOBIETA, 28 LAT ponad rok temu

Witam
Aby stwierdzić u dziecka jakiekolwiek objawy chorobowe, odchylenia od normy w zakresie inteligencji, rozwoju emocjonalnego czy w zakresie rozwoju mowy potrzebna jest ocena specjalisty psychologa i logopedy.Odpowiedź na portalu niewiele pomoże.Proponuję zgłosić się na konsultację do najbliższej Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej. Wizyta jest bezpłatna, natomiast dziecko zostanie zdiagnozowane pod kątem poziomu inteligencji, rozwoju mowy i rozwoju emocjonalnego.
Pozdrawiam
Anna Szyda

0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty