Odchudzanie 10 kg po ciąży

Jestem po porodzie i jak każdej kobiecie zostało mi sporo do zrzucenia, a mianowicie 10 kg.. Przytyłam 20kg przez całą ciążę to naprawdę dużo, lecz chciałabym, aby państwo mi doradzili jak zrzucić te zbędne kilogramy, przez to wszystko czuję się nieatrakcyjna, a wręcz odpycha mnie to wszystko i chodzę ciągle przygnębiona. Chciałabym jakąś rozpiskę na temat schudnięcia, może jakaś dieta?
KOBIETA, 19 LAT ponad rok temu

Jak odżywiać się w czasie ciąży?

Witam! Ubytek masy ciała powinien mieścić się w granicy 0,5-1,0 kg tygodniowo. Dokładne, indywidualne zalecenia żywieniowe mogą być podane po zebraniu wywiadu żywieniowo-chorobowego. Polecam zastosować zasady prawidłowego żywienia i na stałe wprowadzić je do swojego życia. Wskazówki żywieniowe znajdują się na mojej stronie www.diet-coaching.xaa.pl zapraszam do jej odwiedzenia oraz zadawania pytań. Pozdrawiam, Dietetyk Patrycja Sankowska

Dietetyk medyczny. Absolwentka Pomorskiego Uniwersytetu Medycznego w Szczecinie.
0
Mgr Anna Szul Dietetyk, Świdnik
41 poziom zaufania

Przede wszystkim najważniejszym pytaniem jest, czy pani karmi/karmiła dziecko piersią. Osobiście uważam, że okres karmienia nie jest dobry na odchudzanie, gdyż wtedy nasz organizm, a przede wszystkim organizm naszego dziecka potrzebuje wielu składników odżywczych. Nawet dobrze ułożona dieta odchudzająca nie dostarcza wszystkich składników dla jednej osoby, a co mówić dopiero o dwóch.

Bez tej informacji trudno będzie mi pani pomóc.

Jednak jakie zalecenia stosować nawet podczas karmienia piersią.
Śniadanie do 1 godziny od wstania z łóżka, regularność posiłków (co 2-3 godziny), różnorodne, z owocami i warzywami (chyba że pani zaobserwuje negatywny wpływ na zachowanie dziecka po danym produkcie). Proszę pić wodę, odstawić kawę i herbatę, zamienić je np. na soki warzywne. Jeśli potrzebuje pani więcej informacji, proszę pisać.

0

Witam serdecznie,

Przede wszystkim powinna Pani zadbać o zdrowe nawyki żywieniowe. W tym momencie posiadam zbyt mało informacji aby zaproponować Pani dietę. Ułożenie indywidualnie dostosowanej do Pani potrzeb diety wymaga spotkania osobistego, w celu przeprowadzenia odpowiednich pomiarów lub kontaktu drogą mailową w celu wypełnienia szczegółowego wywiadu zdrowotnego i żywieniowego. Potrzebowałabym informacji na temat Pani wzrostu, obecnej wagi, stylu życia, aktywności fizycznej, preferencji żywieniowych itp. Dieta powinna być odpowiednio zbilansowana i nie może kojarzyć się z głodówka a stać się zdrowym stylem życia. Jeżeli byłaby Pani zainteresowana tego typu jadłospisem proszę o kontakt.
W tym momencie mogę jedynie wspomnieć o podstawowych zasadach żywienia. Powinna Pani zadbać o regularność posiłków(5 posiłków dziennie w odstępach 2,5-3h), bez dodatkowego dojadania pomiędzy wyznaczonymi godzinami. Nie można pomijać żadnego z posiłków, nie zamieniać kilku posiłków na jeden z wielu składników.
Dzień należy zaczynać od pełnowartościowego śniadania. W ten sposób od rana pobudzamy swój organizm do działania, przyspieszamy przemianę materii i każdy kolejny posiłek będzie lepiej trawiony. Ostatni posiłek należy spożywać 3-4h przed snem. Powinna Pani również pić od 1,5 do 2 litrów wody dziennie, najlepiej pomiędzy posiłkami, aby zapewnić wystarczającą ilość płynów w organizmie. Dziennie dopuszcza się spożycie 2 łyżek oliwy z oliwek w potrawach. Należy unikać potraw smażonych i tłustych oraz żywności typu fast food. Można dowolnie stosować przyprawy i zioła aromatyczne ale ograniczać sól.
Unikamy również cukru, słodyczy a także żywności silnie przetworzonej typu instant, parówki, pasztety itp Należy czytać etykiety. Zawsze należy zwracać uwagę nie tylko na wartość kaloryczną, ale także na zawartość tłuszczów nasyconych, cukrów i sprawdzać, czy produkt zawiera mało sodu.
Polecam również aktywność fizyczną. . Najlepiej ćwiczyć od 3do 5 razy w tygodniu. Może Pani skorzystać z pomocy trenera fitness, siłowni lub ćwiczyć w domu. W Internecie znajdzie Pani bardzo wiele zestawów treningowych. Musi Pani dostosować je do własnych możliwości. Powinna Pani zwracać uwagę na prawidłową technikę ćwiczeń aby nie obciążać stawów czy odcinka krzyżowo-lędźwiowego.

W razie dodatkowych pytań lub chęci ułożenia indywidualnej diety dostosowanej do Pani dziennego zapotrzebowania oraz stylu życia zapraszam na konsultację lub zachęcam do kontaktu
tel. 506225670 lub joanna.wasiluk@o2.pl
Pozdrawiam Mgr Joanna Wasiluk
dietetyk

Specjalista w zakresie dietetyki.
0
Ewa Kozłowska Dietetyk, Warszawa
82 poziom zaufania

Witam, gotowe diety znajdzie Pani w książce Zofii Wieczorek wyd. PZWL pt. Diety niskoenergetyczne. Pozdrawiam

Dietetyk z ponad 20-letnim stażem. Kierownik Poradni Dietetycznej w Warszawie.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty
Ważne tematy