Jak mogę zdrowo schudnąć?

Witam. Mam 23 lata i zaczynam się odchudzać. Teraz mam 140 kg i chudnę ok. 1,5 kG na 4-5 dni. Również podczas chudnięcia dołączyłem wysiłek fizyczny basen 3x tyg.. Chciałbym przez kolejne okresy chudnąć ok. 1 kg/tydz, a przy wadze poniżej 95 kg zmniejszyć deficyt kaloryczny i chudnąć ok. 0.6kg/ tydz. Chciałbym się dowiedzieć co zrobić by nie wystąpiły ( lub ograniczyć) problemy związane ze skórą ? Jak poradzić sobie z rozstępami oraz czy takie tempo chudnięcia jest optymalne ? Pozdrawiam
MĘŻCZYZNA, 23 LAT ponad rok temu

Zanim zaczniesz odchudzanie

Nadejście wiosny i zbliżające się lato stają się motywacją wielu osób do zrzucania nadprogramowych kilogramów. Baszar El-Helou z Pracowni dietetycznej WANILIA, opowiada o tym, jakie kroki należy podjąć, by odchudzanie nie wyrządziło naszemu organizmowi negatywnych symptomów.

Dzień dobry,



Uważa się, że właściwe tempo utraty masy ciała powinno wynosić 0,5 kg na tydzień, choć trzeba jednak zauważyć, że bazowanie wyłącznie na pomiarze masy ciała nie jest najlepszym wyznacznikiem postępu w procesie odchudzania. Warto weryfikować również co 2 tygodnie na czczo pomiar obwodów w spoczynku (np. klatka piersiowa, ramię, pas, biodra, uda, łydka) oraz ewentualnie wykonywać raz na 4 tygodnie analizę składu ciała w gabinecie dietetycznym, bądź na siłowni po uprzednim prawidłowym przygotowaniu do niniejszego badania. Aby zdrowo przeprowadzić proces redukcji masy ciała z ograniczeniem do minimum działań niepożądanych, proszę zachować przede wszystkim spokój, być cierpliwym i nie wykonywać pochopnych kroków, bowiem zmiana nawyków żywieniowych oraz wyglądu sylwetki wymaga czasu, podobnie zresztą jak odwrotny proces, czyli Pańska masa ciała nie zwiększyła się nagle o 5 kg w ciągu jednego tygodnia, lecz wzrost następował z pewnością stopniowo w dłuższym okresie czasu. Należy unikać zarówno diet wyraźnie niskokalorycznych typu 1000 kcal, jak i diet eliminujących określone składniki pokarmowe, bądź poszczególne grupy produktów spożywczych (np. gluten, nabiał, nasiona roślin strączkowych), jeżeli nie posiada Pan poważnych przeciwwskazań lekarskich popartych odpowiednią diagnostyką. Dieta powinna charakteryzować się stosunkowo niewielkim deficytem energetycznym (np. 15-20 % w stosunku do całkowitej przemiany materii), co przełoży się na stopniowy ubytek masy ciała i pozwoli jednocześnie zachować większą ilość masy mięśniowej w długotrwałym procesie odchudzania, a także znacząco zmniejszyć potencjalne negatywne konsekwencje metaboliczne związane z długofalowym przestrzeganiem diety odchudzającej bazującej na ujemnym bilansie energetycznym. Warto zadbać również o odpowiednią podaż białka w diecie (1,2 - 2,0 g na kg masy ciała) oraz regularne ćwiczenia siłowe, które przyczynią się do ochrony masy mięśniowej i zapobiegania obniżeniu możliwości wysiłkowych organizmu podczas odchudzania.



Z wyrazami szacunku,

Mgr Mateusz Durbas

Dietetyk Kliniczny i Sportowy

https://mateuszdurbas.pl/

https://www.facebook.com/mateuszdurbasdietetyk/

https://www.instagram.com/mateuszdurbasdietetyk/?hl=pl

https://www.znanylekarz.pl/mateusz-durbas/dietetyk/krakow

https://ranking.abczdrowie.pl/d/mateusz-durbas-dietetyk-krakow-81424

0

Dzień dobry,

na początku rzeczywiście pacjenci z wysoką wagą startową mogą chudnąć dość szybko. Jest t związane z utratą nagromadzonej wody. Bywa też tak, że dieta którą wprowadzają jest zbyt niskokaloryczna a to jest błąd. Zastanowi się Pan czy oby nie jada Pan zbyt mało, szczególnie że wspomina Pan również aktywności fizycznej. Zbyt szybkie odchudzanie może skutkować efektem jo-jo i problemami zdrowotnymi.

Tak jak Pan wspomina - zdrowe i bezpieczne odchudzanie to około 0,5-1kg tygodniowo. Aby tak było musi być odpowiednia dieta dostosowana do Pana zapotrzebowania energetycznego. Jeżeli jadłospis będzie odpowiednio dobrany to i problemy ze skórą będą minimalne- powinna ładnie się wchłaniać. Dodatkowo można chodzić na masaże i nawilżać ciało.

Zastanawiam się jak obecnie wygląda Pana dieta i czy jest Pan pod okiem dietetyka?

Jeżeli byłby Pan zainteresowany można opisać mi na maila swój przykładowy dzień - co Pan zjada, jakie porcje, jak często są posiłki, ile czasu po przebudzeniu zjada Pan śniadania a ile czasu przed snem kolację itp. Ja chętnie zerknę i wskażę ewentualne błędy żywieniowe.

Układam także indywidualne diety po osobistych wizytach lub przez Internet.

W razie dodatkowych pytań lub zainteresowania konsultacją zachęcam do kontaktu:

tel. 506225670 lub joanna.wasiluk@o2.pl

Pozdrawiam

Joanna Wasiluk (Dudziec)

Dietetyk

Blogi:

wp fitness

https://joanna-wasiluk.fitness.wp.pl/

Kafeteria.pl

https://joanna-wasiluk.kafeteria.pl/



Instagram:

https://www.instagram.com/joanna_dudziec_wasiluk/?hl=pl

ABC zdrowie

https://ranking.abczdrowie.pl/d/joanna-wasiluk-dudziec-dietetyk-warszawa-31668

Specjalista w zakresie dietetyki.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty