Odchudzanie 15 kg w pół roku

Jak schudnac 15 kg w pół roku? Mam 15 lat, 155 cm wzrostu i waże 64 kg. Mam zapalenie stawów i w w związku z tym w latach 2005-2008 brałam sterydy. mam tez niedobór wapnia(nie przyswajam). Chce schudnać powoli ale na stałe. Co mam jeść? z ćwiczeniami bedzie ciezko ze wzgledu na chorobe? Czym moge zastapic cwiczenia zeby efekty byly lepsze?
KOBIETA, 15 LAT ponad rok temu

Dieta śródziemnomorska a serce

Dieta śródziemnomorska dostarcza organizmowi odpowiednią ilość tłuszczu, energii, błonnika oraz wiele witamin i składników mineralnych. Zawiera dużo warzyw, owoce, ryby morskie, a główne źródło tłuszczu w tej diecie stanowi oliwa z oliwek. O jej wpływie na nasze zdrowie opowiada prof. dr hab. Zbigniew Gaciong, internista.

Roma Wojtewicz Dietetyk, Poznań
77 poziom zaufania

Witam
Zbyt intensywne odchudzanie w krótkim czasie jest niewskazane z uwagi na zdrowie. Zalecałabym tempo utraty kilogramów w wymiarze 0,5kg/ tydzień.
Kwestie niedoborów wapnia i ćwiczeń proponowałabym konsultować z lekarzem prowadzącym, który zna szczegółową historię choroby i stan zdrowia.
W kwestii żywienia zalecałabym regularne spożywanie posiłków i unikanie kalorycznych potraw,produktów i przekąsek. W diecie powinny dominować zdrowe produkty takie jak pełnoziarniste produkty zbożowe, chude mięso i ryby (zwłaszcza morskie bogate w omega 3) warzywa i owoce.
Wykluczyć należy natomiast wszelkiego rodzaju słodkie przekąski i napoje słodzone oraz takie produkty jak chipsy, krakersy itp.

0

Witam, jeśli chodzi o aktywność fizyczną zalecane będą nawet spacery – mogą być krótkie, ale częste np. 4 razy dziennie po 10-15 minut. Dzięki temu rozruszasz swój organizm i pomożesz mu spalić zbędne kilogramy. Dieta powinna być wartościowa i urozmaicona, aby uniknąć dalszych niedoborów i wzbogacić organizm w mikro i makroelementy. Warto zacząć od drobnych zmian, aby nie zniechęcić się zbyt szybko oraz po to, aby organizm miał odpowiednio dużo czasu w przystosowaniu się do nich. Powinniśmy jeść regularnie, co około 3 godziny, do 4-5 małych objętościowo posiłków dziennie. W ten sposób zapewnimy stały dopływ energii do naszego organizmu, która zostanie wykorzystana, a nie przekształcona w tkankę tłuszczową, jak to się dzieje gdy zjadamy 3 wielkie posiłki w ciągu dnia.
Proszę również zapoznać się z informacjami dostępnymi na naszej stronie http://abcodchudzanie.pl/najczestsze-bledy-zywieniowe http://abcodchudzanie.pl/jakie-sa-zasady-zdrowego-odchudzania http://abcodchudzanie.pl/podstawowe-zasady-zdrowego-odchudzania http://abcodchudzanie.pl/jak-schudnac-skutecznie
Pozdrawiam.

Dietetyk w poradni dietetycznej JeszFresh w Warszawie.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty
Ważne tematy