Zapytaj lekarza

7 4 0 , 6 5 8

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Skuteczne odchudzanie po ciąży

Witam, mam 26 lat, 163 wzrostu, 87 kg. Niestety kilogramy pozostały po 2 ciążach. W pierwszej przytyłam 25 kg. Kiedyś ważyłam 53 kg. Jestem załamana. Nie wiem już jak schudnąć, przerobiłam tabletki, diety, w tej chwili jestem na 3 diecie. W poprzedniej długo nie wytrzymałam, brakowało mi sił, chodziłam głodna. Musze też mieć siłę, aby zająć się 3-letnim synkiem i 9-miesięcznym synkiem. Proszę o pomoc.

KOBIETA, 26 LAT ponad rok temu

Czemu nie możemy schudnąć?

Mordercze treningi, rygorystyczna dieta, a waga ani drgnie? Wiele osób ma problem ze schudnięciem. Obejrzyj film i dowiedz się, co może być tego przyczyną.

Witam serdecznie! Utrata masy ciała po ciąży stwarza wiele problemów młodym mamom – brak czasu, motywacji oraz chęć szybkiego osiągnięcia celu nie pomaga nam w spadku zbędnych kilogramów. Przede wszystkim powinna Pani wiedzieć, że stosowanie popularnych diet odchudzających nie przyniesie Pani pożytku, a jedynie efekt jojo i spadek chęci do dalszego działania. Zanim zacznie Pani odchudzanie proponuję zapoznać się z podstawowymi zasadami prawidłowego żywienia i zweryfikowanie czy stosuje się Pani do nich czy nie. Po wprowadzeniu tych zasad warto pomyśleć i wdrożyć regularną aktywność fizyczną – codzienne spacery (trwające minimum 30-40 minut bez przerwy) oraz dodatkowa aktywność – basen, ćwiczenia w domu (kiedy dzieci śpią lub zajmują się sobą) – możliwości jest wiele. Jako dietetyk mogę dać Pani wskazówki i rady jak postępować, jednak warto wiedzieć, że to Pani jest odpowiedzialna za powodzenie i skuteczność w utracie masy ciała. Jeśli brakuje Pani odpowiedniej motywacji lub pomysłów na zdrowe posiłki warto udać się do dietetyka po profesjonalną pomoc i wsparcie, bo właśnie to jest w zmianie nawyków żywieniowych najważniejsze. Warto zacząć od drobnych zmian, aby nie zniechęcić się zbyt szybko oraz po to, aby organizm miał odpowiednio dużo czasu w przystosowaniu się do tych zmian. Na początku warto wiedzieć jak należy jeść, a dopiero potem co należy jeść. Powinniśmy jeść regularnie, co około 3 godziny, do 4-5 małych objętościowo posiłków dziennie. W ten sposób zapewnimy stały dopływ energii do naszego organizmu, która zostanie wykorzystana, a nie przekształcona w tkankę tłuszczową, jak to się dzieje gdy zjadamy 3 wielkie posiłki w ciągu dnia. Nie należy jeść przed telewizorem, podczas czytania książki czy magazynu, podczas jazdy samochodem itp. – świadome jedzenie jest najważniejszą zasadą skutecznej utraty masy ciała. Gdy nie myślimy o jedzeniu i robimy to mimochodem często jemy znacznie większe porcje, bardziej kalorycznego jedzenia. Posiłek należy jeść przy stole, zjeść tyle ile mieliśmy zamiar i wstać od stołu. Należy jeść wolno, dzięki temu szybciej będziemy czuli się nasyceni. Proszę również zapoznać się z informacjami dostępnymi na naszej stronie http://portal.abczdrowie.pl/najczestsze-bledy-zywieniowe http://portal.abczdrowie.pl/jakie-sa-zasady-zdrowego-odchudzania http://portal.abczdrowie.pl/podstawowe-zasady-zdrowego-odchudzania http://portal.abczdrowie.pl/jak-schudnac-skutecznie Pozdrawiam serdecznie, Aleksandra Kilen-Zasieczna

Dietetyk w poradni dietetycznej JeszFresh w Warszawie.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty
Ważne tematy