Zapytaj lekarza

7 4 2 , 7 2 9

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Odchudzanie a leki antyhistaminowe

Witam, mam 20 lat jestem alergiczka wziewną i w okresie grzewczym muszę brać leki antyhistaminowe doustne (Flonidan) i chcę schudnąć jednak odczuwam zatrzymywanie wody w organizmie przez co waga nie spada, a nawet nieznacznie wzrosła. Mam 176cm, 65,5 kg na diecie indywidualnej ułożonej przez dietetyka już od dwóch tygodni, a waga przez dwa tygodnie wzrosła z 64,5 na 65,5. Co robić? pozdrawiam i dziękuję
KOBIETA, 21 LAT ponad rok temu

Błędy w dietach odchudzających

Pani masa ciała zarówno przy jednym i drugim wymienionym poziomie jest zupełnie prawidłowa (w dolnym zakresie normy). Wahania, które Pani stwierdziła są zbyt małe i w zbyt krótkim okresie czasu aby uznać je za objaw jakichkolwiek problemów (w zależności od fazy cyklu masa ciała kobiet w sposób fizjologiczny zmienia się o około 2 kg w ciągu każdego miesiąca). Dodam również, że loratadyna (substancja czynna leku przeciwuczuleniowego) należy do leków, które nie wpływają na metabolizm i nie powinna wpływać na Pani masę ciała. Gdyby natomiast należała Pani do osób o złej indywidualnej tolerancji loratadyny to zmiana masy ciała wynosiłaby kilka do kilkunastu kilogramów w stosunkowo krótkim okresie od rozpoczęcia przyjmowania leku. Powodem braku zmian masy ciała pomimo stosowania diety może być zarówno źle dobrana dieta jak i fakt, że fizjologicznie aktualna masa ciała jest dla Pani idealną i i jej zmiana (niekoniecznie uzasadniona, nawet jeżeli pożądana) będzie wymagała bardziej drastycznego działania.

Specjalistka żywienia człowieka. Udziela porad dietetycznych.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty
Ważne tematy