Zapytaj lekarza

7 4 0 , 2 6 0

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Odstawienie tabletek - plamienie czy okres?

Witam! Jeśli odstawię tabletki antykoncepcyjne nie po skończonym opakowaniu np. po 12 dniach, to kiedy mogę spodziewać się okresu? Bo po odstawieniu to dostanę tylko plamień, tak? A okres za ile może się pojawić?

KOBIETA, 24 LAT ponad rok temu

Zdrowa żywność

Nie ma osoby, która przynajmniej raz nie spotkałaby się ze stwierdzeniem, że jesteśmy tym, co jemy. Żywność, którą spożywamy i trawimy staje się częścią nas samych, jednak wiele osób zapomina o tym i odżywia się niezdrowo.

Witam serdecznie!

Krwawienie występujące po odstawieniu tabletek oraz w trakcie 7dniowej przerwy między opakowaniami nazywamy krwawieniem z odstawienia. Jest ono związane ze obniżeniem stężenia hormonów we krwi.

Odstawienie tabletek w połowie opakowania także wywoła u Pani krwawienie, podobne do tego w trakcie 7dniowej przerwy. Najbliższa w pełni fizjologiczna miesiączka wystąpi u Pani za około 28 dni. Jeżeli stosowała Pani tabletki antykoncepcyjne przez kilka lat istnieje prawdopodbieństwo, że cykl zostanie wydłużony nawet o 14 dni.

Na koniec chciaałbym jednak przestrzec przed odstawianiem tabletek w połowie cyklu. Takie postępowanie może wywołać zaburzenia cyklu i dlatego zalecane jest odczekanie z odstawieniem tabletek do końca obecnego blistra.

Pozdrawiam.

Lekarz w Samodzielnym Publicznym Szpitalu Klinicznym im. prof. Witolda Orłowskiego w Warszawie.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty
Ważne tematy