Zapytaj lekarza

7 3 6 , 2 4 5

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Problem z wystającym brzuchem

Witam, mam dosyc duzy problem. Otoz tak... Mam 19 lat, 163 cm wzrostu i wage 49 kg. Jestem szczupla osoba, wszyscy mowia mi, ze nawet za szczupla. Ale moim problemem jest wystajacy brzuch. Rano jest on szczuplutki, wystarczy, ze zjem choc gryz kanapki, lub cos wypije to on robi sie momentalnie wielki jak balon. I taki efekt utrzymuje sie do wieczora. Juz nie wiem co mam zrobic, prosze o pomoc.
19 LAT ponad rok temu

Przypadkowe odkrycie na temat właściwości dzikiej róży

Witaj,
Powinnaś spróbować zmienić sposób żywienia. Zjadaj posiłki częsciej a o małej objętości. Staraj się komponować dania z produktów zalecanch w diecie łatwostrawnej - http://portal.abczdrowie.pl/dieta-lekkostrawna. Kolejne pytanie, czy oddajesz kał regularnie. Resztki pokarmowe zalegające (przy zaparciach) w jelitach mogą dawać uczucie zwiększonego brzucha i pełności.
Z wymiarów wynika że jesteś dość szczupłą osobą, a u takich kobiet to jest normalne ze w trakcie dnia zwiększa się trochę objętość brzucha. Spróbój ćwiczyć mięśnie jamy brzusznej, bo to one odpowiedzialne są za płaski i jędrny brzuch
Pozdrawiam,
mgr Aneta Kościołek

Dietetyk, biotechnolog, specjalista ds. zdrowia publicznego. Doktorantka Śląskiego Uniwersytetu Medycznego.
0

Witam,
Jeśli dodatkowo uczuciu sytości, wypełnienia towarzyszą bóle w nadbrzuszu i pieczenie (zgaga) pojawiające się najczęściej po posiłku - to najprawdopodobniej cierpi pani na dyspepsje. Natomiast Jeśli uczuciu sytości (odstającego brzucha) towarzyszy nadmierne oddawanie gazów to może wystarczy lek espumisan i łatwo strawna dieta).
W zależności od wywołującego dyspepsje czynnika medycyna wyróżnia dwa rodzaje tej choroby - dyspepsję organiczną i dyspepsję czynnościową. Dyspepsja organiczna najczęściej występuje jako jeden z objawów m.in. wrzodów żołądka lub dwunastnicy, choroby refluksowej przełyku lub nowotworu, szczególnie raka żołądka. W niektórych przypadkach dyspepsja wywołana jest przyjmowanymi lekami np. przeciwzapalnymi. Etiologia dyspepsji czynnościowej nie jest do końca poznana. Prawdopodobnie spowodowana jest ona zaburzoną kurczliwością pewnych odcinków przewodu pokarmowego, osłabioną reakcją przewodu pokarmowego na pewne bodźce zewnętrzne. Na dyspepsję najczęściej cierpią osoby po 45. roku życia. Dyspepsja leczona jest przede wszystkim farmakologicznie. Zazwyczaj podaje się środki zobojętniające oraz hamujące wydzielanie kwasu solnego oraz tzw. inhibitory pompy protonowej, czyli preparaty wykorzystywane w leczeniu zmian w obrębie górnego odcinka przewodu pokarmowego.
Proszę przejść na dietę łatwo strawną i zgłosić się do lekarza pierwszego kontaktu, celem ustalenia prawidłowej diagnozy.
Pozdrawiam,
Katarzyna Migoń
www.provita-katowice.pl

0

Witam, być może spożywa Pani coś ciężko strawnego albo coś, czego Pani organizm nie toleruje. Warto prowadzić dzienniczek dietetyczny i ocenić na co może Pani tak źle reagować.

0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty
Ważne tematy