Zapytaj lekarza

7 4 0 , 6 5 7

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Otyłość w Polsce

Witam. W zależności od zawartości poszczególnych składników mineralnych wyróżniamy: Wody wysokozmineralizowane- o ogólnej mineralizacji od 1500 do 4000 mg/l (MultiVita, Muszyna, Muszynianka, Piwniczanka, Staropolanka, Staropolanka 2000, Vita). Wody średniozmineralizowane- o ogólnej mineralizacji od 500 do 1500 mg/l można je pić w dowolnej ilości (Aqua minerale, Arctic, Cisowianka, Jantar, Jurajska, Nałęczowianka, Ustronianka). Można je pić w dowolnej ilości gdyż nie sprzyjają wypłukiwaniu wartościowych pierwiastków z organizmu. Jest dobra dla każdego w każdym wieku. Zawierają spore ilości magnezu i wapnia pokrywając nawet do 10% dziennego zapotrzebowania na te składniki, uzupełniając naturalne niedobory tych pierwiastków wynikające z procesów fizjologicznych organizmu. Pite systematycznie pozwalają oczyścić organizm z toksyn.Wody źródlane- o ogólnej mineralizacji od 0 do 500 mg/l (Anita, Dębianka, Florynka, Kropla Beskidu, Krynica Górska, Nestle Aquarel, Staropolanka Zdrój, Primavera, Złoty potok, Żywiec zdrój). Wody stołowe- wody źródlane wzbogacone w minerały (Jodica, Magnezjana, Sądecka woda życia, woda magnezowa, Zamościanka). Wody lecznicze- o ogólnej mineralizacji zazwyczaj powyżej 4000 mg/l (Franciszek, Jan, Józef, Słowianka, Wielka Pieniawa, Zuber, Henryk). Jak widać asortyment różnego rodzajów wód jest szeroki. Po więcej porad żywieniowych zapraszam na www.diet-coaching.xaa.pl
Pozdrawiam, Dietetyk Patrycja Sankowska

Dietetyk medyczny. Absolwentka Pomorskiego Uniwersytetu Medycznego w Szczecinie.
0

Witam! Dokładne, indywidualne zalecenia żywieniowe mogą być podane po zebraniu wywiadu żywieniowo-chorobowego. Wstępnie zachęcam do przestrzegania zasad racjonalnego żywienia, które podam poniżej. 1. Codzienna aktywność fizyczna i odpowiednia dieta pomaga w zachowaniu pełni zdrowia i kondycji. 2. Podstawą prawidłowej diety jest różnorodność spożywanych produktów. Jedz 4 – 5 posiłków dziennie w odstępach nie dłuższych niż 4 godziny. Dzień zaczynaj od śniadania. 3. Pełnoziarniste produkty zbożowe (np. chleb razowy, chleb pełnoziarnisty, grube kasze, ryż brązowy) powinny być dla ciebie głównym źródłem energii. 4. Pamiętaj o codziennym spożywaniu warzyw i owoców. Zalecana jest przewaga warzyw nad owocami. 5. Każdego dnia co najmniej dwa razy spożywaj mleko i jego przetwory: jogurty, kefiry, sery. 6. Spożywaj mniej tłuszczów zwierzęcych (smalec, tłuste mięsa), a więcej tłuszczów roślinnych (olej rzepakowy, oliwa z oliwek). 7. Źródłem białka w twojej diecie powinny być: mięso drobiowe, ryby oraz nasiona roślin strączkowych np. soja, groch, fasola. Ograniczaj spożycie tłustego mięsa czerwonego. 8. W codziennej diecie ograniczaj spożycie soli i słodyczy (źródła „pustych” kalorii). 9. Pij wystarczającą ilość płynów – minimum 2 litry dziennie. 10. Unikaj alkoholu. Zapraszam również na www.diet-coaching.xaa.pl Pozdrawiam, Dietetyk Patrycja Sankowska

Dietetyk medyczny. Absolwentka Pomorskiego Uniwersytetu Medycznego w Szczecinie.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty
Ważne tematy