Uzależnienie od kokainy i depresja

Mam 21 lat i mam malutką córeczkę. W styczniu zmarła mi mama, 2 miesiące później mój ojczym :(( Miałam dosyć ciężkie dziciństwo. Jak miałam 18 lat, to wyjechałam do Anglii. Myślałam, że się ułoży, ale było gorzej. Czasem nie miałam co jeść. Poznałam faceta, z którym byłam dosyć szęśliwa, dopóki jego kolega nie dał mi dawki kokainy. Wtedy się zaczęło. Uzależniłam się. Brałam dzień i noc, spałam po parę godzin, dzień zaczynałam od kreski :( Brałam przez 4 miesiące, aż zaszłam w ciążę i wtedy przestałam brać. Moja córeczka ma roczek i i trzy miesiące. Dwa miesiące temu zaczęłam się dziwnie czuć. Czasem miałam takie napady - myślałam, że umieram, przepływało przeze mnie ciepło, a za chwilę zimno, w głowie mi się kręciło, pocenie i uciski na klatkę piersiową. Poszłam do lekarza i mi powiedział, że to ataki paniki, i mi przepisał lek przeciwdepresyjny z grupy SSRI. Już nie pamiętam dokładnej nazwy, ale po tym, to już było gorzej :( Jak patrzę na moją córeczkę, to nie wierzę, że jest moja. To jest straszne, czuję się jakby między nami była szklana ściana i czasem jak patrzę w lustro, to nie poznaję sama siebie:( Boję się, kiedy myślę o przyszłości :( Proszę, pomóżcie mi, boję się strasznie.

KOBIETA, 21 LAT ponad rok temu

Pierwsza pomoc przy napadzie padaczkowym

Witam!

Opisywane przez Panią objawy mogą wskazywać na ciężką depresję z objawami psychotycznymi. Dodatkowo, część leków przeciwdepresyjnych może na początku leczenia wzmagać niepokój i lęk jako objaw uboczny. Objawy takie mijają zazwyczaj po ok. 2-3 tygodniach leczenia. Jeśli po tym czasie nie dojdzie do poprawy samopoczucia, należy zmienić lek na inny. W Pani przypadku celowe byłoby zastosowanie leku o dodatkowym działaniu uspokajającym.

Proszę jak najszybciej skonsultować się z lekarzem prowadzącym leczenie i zrelacjonować swoje objawy.

W trakcie leczenia konieczne jest utrzymywanie całkowitej abstynencji od alkoholu i narkotyków.

Z życzeniami szybkiej poprawy samopoczucia

Psychiatra, absolwentka Uniwersytetu Medycznego w Poznaniu.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty
Ważne tematy