Zapotrzebowanie na składniki odżywcze dla 18-latki

Mam 18 lat , 163 i waże 60 kg . Chciałam dowiedzieć się ile (tłuszczu , białka , węglowodanów , błodnnika , cukru , gramów) powinnam jeść aby schudnąć do 47 kg
KOBIETA, 18 LAT ponad rok temu

Wpływ kwasów omega-3 na układ krwionośny

Roma Wojtewicz Dietetyk, Poznań
77 poziom zaufania

Witam
Potrzebowałabym jeszcze informacji o aktywności fizycznej, dla określenia należnej podaży energii. Aktualnie masa ciała jest w normie, dlatego tak duża jej utrata nie jest wskazana - przy podanym wzroście, osiągnięcie 45kg będzie równoznaczne z niedowagą, która może nieść ze sobą poważne konsekwencje zdrowotne.
Przy umiarkowanej aktywności fizycznej proponowałabym kaloryczność diety na poziomie ok 1800kcal. Przy takiej podaży energii podaż składników odżywczych prezentuje się następująco:
białko- 72 g
tłuszcze- 52 g
węglowodany- 261 g
błonnik ok 35 g
cukry proste nie więcej niż 40g

0

Po co katować się ilościami. Lepiej pomyśleć, jak ma się ułożony jadłospis w ciągu dnia.
Rano - kasza gotowana na wodzie z bakaliami, owocami lub w wersji warzywnej. To węglowodany.
Obiad to białko - ważna jest rozdzielność, jeden rodzaj białka dziennie- mamy dzień w tygodniu rybi, dzień mięsny - jemy to tylko z warzywami i pozostałe dni jarskie. Wówczas zajadamy się zbożami, warzywami, a białko to strączkowe fasolki, grochy, soczewice, cieciorki.
Kolacja- jarska zupa.
Do tego tłuszcze w ciągu wszystkich posiłków - masło, masło klarowane i oleje tłoczone na zimno. Jak jeszcze popije Pani zioła, ciało będzie mogło dążyć do równowagi.

0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty