Związek z chorym na ChAD

Jestem w związku z chorym na ChAD, leki osłabiły mu emocje i mówi, że jego uczucie do mnie (do rodziny tez) praktycznie zanikło. Czuje się ze mną dobrze, ale nie ma już tych emocji, które znał. Psychiatra twierdzi, że to skutek uboczny leków i nie da się na to nic poradzić. Problem w tym, że go kocham... Czy to może przetrwać? To nie jego wina, że ma problem z emocjami. Strasznie chcę mu pomóc. Bardzo mi na nim zależy. Co robić? Decydować się na walkę z chorobą? Czy on kiedyś coś znów poczuje?
ponad rok temu

Kiedy należy zgłosić się do psychiatry?

Depresja bardzo utrudnia funkcjonowanie osoby w środowisku zawodowym, społecznym i prywatnym. Trzeba wiedzieć, kiedy jest moment na zgłoszenie się do specjalisty. O tym opowiada lekarz Zofia Antosik.

Lek. Paweł Baljon
77 poziom zaufania

Witam serdecznie. Niestety nie napisała Pani o jaki typ choroby afektywnej dwubiegunowej dokładnie chodzi oraz jakie leki przyjmuje Pani Partner. Kluczowy i korzystny wpływ na rokowanie i przebieg ChAD ma odpowiednio dobrane leczenie oraz stosowanie się pacjenta do zaleceń lekarskich. Cele terapii w przypadku choroby afektywnej dwubiegunowej to uzyskanie remisji w przebiegu epizodów choroby, zapewniającej powrót do normalnego, przedchorobowego funkcjonowania oraz zapobieganie kolejnym nawrotom choroby. Być może zmiana leków wpłynie korzystnie na odczuwanie emocji przez partnera. Warto jednak pamiętać, że takie deficyty związane są z chorobą a nie z realnymi myślami Pani partnera. Polecam wizytę u psychiatry, być może u innego niż dotychczas.

lekarz w Wojewódzkim Szpitalu Zespolonym w Kielcach.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty
Ważne tematy