Zapytaj lekarza

7 3 6 , 2 0 9

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Bardzo szybko przytyłam i chcę schudnąć

Witam. Mam na imię Martyna. Mam 17 lat . Mam 170 cm wzrostu i ważę 60 kg. Jeszcze rok temu ważyłam 51kg i było mi z tym bardzo dobrze. Długie nogi, zgrabna pupa, chudy brzuszek. Wszystko na miejscu.. Natomiast w późniejszym okresie zaczęłam coraz więcej jeść, przede wszystkim potraw zawierających dużą ilość tłuszczu, takich jak frytki, + fast foody ... napoje gazowane, białe pieczywo, bardzo często jadłam przed snem, a zdarzało się także w nocy. Nie mam żadnych chorób, jestem zdrowa . Przez te 12/13 miesięcy przytyłam 9kg. Chciałabym teraz to zrzucić, gdyż źle mi z tym, jak wyglądam, najbardziej narzekam na uda, łydki i boczki. Na pupie także pojawił się cellulit oraz rozstępy, niektóre białe, niektóre czerwone, Postanowiłam, że wraz z nowym rokiem zacznę zdrowe odżywianie. Chciałabym w 3/4 miesiące zrzucić to co niepotrzebne, zamierzam ćwiczyć codziennie w domu na rowerku +inne ćwiczenia, stosować kremy i żele wyszczuplające + do tego oczywiście jakaś zdrowa dieta. Proszę o pomoc jak to wszystko rozpocząć, aby uzyskać oczekiwane efekty. Pozdrawiam. 
KOBIETA, 17 LAT ponad rok temu

Dieta odchudzająca dla cukrzyka

Czy osoba cierpiąca na cukrzycę może być na diecie odchudzającej? Dowiedz się tego z naszego filmiku. Zapoznaj się z wypowiedzią eksperta - diabetologa prof. Władysława Kornafela.

Witam,

Twoja waga według wzrostu jest prawidłowa. Jednak tak duży przyrost masy ciała w krótkim czasie jest niepokojący.
Przede wszystkim jeszcze dziś zrezygnuj z tych produktów, które wymieniłaś, czyli produktów typu fast-food, napojów gazowanych, białego pieczywa i innych. Są one głównymi przyczynami wzrostu Twojej wagi.
Do tego zacznij stosować zdrowe zalecenia:
1. Regularne spożywanie posiłków, co 3-4 godziny
2. Spożywanie 5 małych objętościowo posiłków dziennie
3. Spożywanie posiłku bez pośpiechu
4. Nie przejadanie się
5. Dbanie o różnorodność posiłków i potraw
    5 porcji produktów zbożowych
    4 porcje warzyw
    3 porcje owoców
    2 porcje produktów mlecznych
    2 porcje tłuszczu (2 łyżeczki oleju)
    1 porcja mięsa lub jego zamienników (ryby, warzywa strączkowe)
6. Codzienne spożywanie śniadania
7. Ostatni posiłek spożywany 2-3h przed snem
8. Ograniczenie spożycia soli (produkty typu instant, przekąski)
9. Ograniczenie spożycia cukrów prostych (słodyczy, słodkich napojów, słodkich bułek)
10. Ograniczenie spożycia tłuszczów pochodzenia zwierzęcego (tłuste sery, mięso czerwone- 2x/tyd.)
11. Unikanie produktów typu fast-food oraz przetworzonych
12. Unikanie kawy i mocnej herbaty
13. Zwiększenie spożycia warzyw i owoców (!)
14. Zwiększenie spożycia ryb
15. Zwiększenie ilości spożywanych płynów (2 l wody niegazowanej i niesmakowej dziennie)
16. Nie podjadanie w ciągu dnia i nocy
16. Codzienne uprawianie sportu

Myślę, że nie musisz czekać do nowego roku, bo najczęściej z takich postanowień nic nie wychodzi. Zacznij od dziś! To nic nie kosztuje. Nie będzie to żadna restrykcyjna dieta, a jedynie przestawienie się na zdrowy styl życia.

Utrata masy ciała, żeby była efektywna musi trochę potrwać. Optymalna jest utrata 0,5-1 kg na tydzień. Dzięki temu, nie powstanie efekt jojo, Twoje ciało będzie elastyczne, a Ty będziesz czuła się lepiej.
Ważna jest motywacja zarówno w stosunku do diety jak i ćwiczeń. Jednak widząc efekty i mając lepszy humor (dzięki aktywności fizycznej) przyjdzie Ci to łatwiej.

Pozdrawiam.

Dietetyk w poradni dietetycznej JeszFresh w Warszawie.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty
Ważne tematy