Zanim zaczniesz odchudzanie

Nadejście wiosny i zbliżające się lato stają się motywacją wielu osób do zrzucania nadprogramowych kilogramów. Baszar El-Helou z Pracowni dietetycznej WANILIA, opowiada o tym, jakie kroki należy podjąć, by odchudzanie nie wyrządziło naszemu organizmowi negatywnych symptomów.

Dzień dobry,



W zaistniałej sytuacji należy regularnie włączać do diety warzywa gotowane (w wodzie lub na parze), zmiksowane (smoothie - zwłaszcza ciemnozielone warzywa liściaste) i pieczone (najlepiej bez dodatku tłuszczu). Z kolei pieczywo razowe może Pani zamienić na pieczywo orkiszowe na naturalnym zakwasie lub samodzielnie wypiekane pieczywo z mąki bezglutenowej (np. kukurydzianej, jaglanej, ryżowej - szereg interesujących przepisów można znaleźć w internecie). Zachęcam do wzorowania się na piramidzie diety śródziemnomorskiej lub diety DASH, które mają dobrze udokumentowany korzystny wpływ na zdrowie, w tym pozwalają kształtować właściwe nawyki żywieniowe i sprzyjają redukcji nadmiernej masy ciała. Warto także zwrócić baczną uwagę na odpowiednią kaloryczność diety, która gwarantuje skuteczność w zakresie utraty tkanki tłuszczowej.



Z wyrazami szacunku,

Mgr Mateusz Durbas

Dietetyk Kliniczny i Sportowy

https://mateuszdurbas.pl/

https://www.facebook.com/mateuszdurbasdietetyk/

https://www.instagram.com/mateuszdurbasdietetyk/?hl=pl

https://www.znanylekarz.pl/mateusz-durbas/dietetyk/krakow

https://ranking.abczdrowie.pl/d/mateusz-durbas-dietetyk-krakow-81424

0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty
Ważne tematy