Co mam zrobić, aby zakończyć odchudzanie?

Witam, Mój wiek: 22 lata, płeć: kobieta, wzrost: 168 cm, waga wyjściowa: 65 kg, waga obecna: 58 kg, waga najniższa podczas stosowania diety (maj 2010): 54 kg. Grudzień - dieta śniadaniowa. Sama sobie ją wymyśliłam. Jadłam tylko śniadanie. Resztę dnia piłam wodę i herbaty bez cukru. W sumie przez 3 tygodnie schudłam 5 kg. Potem nadeszły święta. Jadłam normalnie, ale się nie obżerałam... Styczeń, luty - sesja na uczelni, jadłam normalnie, aczkolwiek unikałam słodyczy itp. Przytyłam kilogram, czyli w sumie ważyłam 61 kg. Marzec - 3 godziny ćwiczeń dziennie, dziennie około 500 kalorii, tabletki Therm Line II. Pod koniec marca ważyłam 55 kg. Kwiecień - waga spadła o 0,3 kg. Maj - o 0,7 kg. Nadal ćwiczyłam intensywnie. Waga mi wzrosła o 2 kg w miesiąc, ale nie przytyłam w obwodach. Pewnie to przyrost masy mięśniowej? Sama nie wiem. Lipiec do połowy sierpnia - waga 58 kg. Przytyłam te 2 kg, ale już one są w obwodach widoczne. Niestety. Mam figurę gruszki, moje nogi, tyłek są bardzo oporne na dietę. Odchudzam się od 17 sierpnia. Czasami z wpadkami, ale waga nie chce spadać. Nie wiem jak sobie poradzić. :/ Potrzebuję pomocy. Piję dużo wody, 3 zielone herbaty dziennie, 4-5 posiłków dziennie. Nie przekraczam raczej 1200 kalorii. Są dni, gdzie jem o wiele mniej, bo np. 800 kalorii. Biorę od miesiąca tabletki Therm Line S. Pomagają w moim przypadku na cellulit. Biorę tabletki antykoncepcyjne. Czytałam, że one hamują spadek wagi, ale nie wiem, czy jest to prawdą, czy to są tylko spekulacje. Chciałabym schudnąć 5-6 kg, do wagi 52 - 53. W tej wadze wyglądam i czuję się najlepiej. Najlepiej jeśli udałoby mi się zrzucić te kilogramy do połowy listopada. Wtedy przeszłabym na okres stabilizacji. Podam mój przykładowy jadłospis: 8.55 - 2 jaja na twardo, 100 gram serka wiejskiego light, 12.oo - 2 brzoskwinie, 15.40 - gotowane udko z kurczaka, kilka brukselek, troszkę kalafiora gotowanego, sałata, 17.40 - 200 gram serka wiejskiego light, 85 gram tuńczyka w sosie własnym, 20.40 - sałatka z tuńczykiem, selerem, łyżeczką majonezu light, łyżeczką musztardy, pomidorem, kilka orzechów włoskich, 21.40 - mały ogórek, półtora pomidora, 1/4 dużej cebuli 2 liście sałaty, 3 krople cytryny, pieprz, troszeczkę soli poza tym zielona herbata i woda mineralna Inny dzień: 8.45 - 5 łyżek płatków owsianych + 100 ml mleka 0,5% + płaska łyżeczka cukru, zielona herbata z sokiem z cytryny, 12.50 - 150 gram serka wiejskiego light, 100 gram jogurtu Jogobella, zielona herbata z sokiem z cytryny, 15.15 - leczo składające się z f. czerwonej, szparagowej, pomidora, pora, cebuli i przecieru (miseczka około 400 gram), 17.30 - grejpfrut, 20.30 - jabłko potarte z marchewką. Bardzo proszę o radę. Ustalenie jadłospisu, cokolwiek. Chcę już przestać się odchudzać. Potrafię jeść zdrowo, ale chcę zgubić kilogramy, które bardzo mi przeszkadzają. Dziennie około pół godziny ćwiczeń, czasami półtora godziny. Pomocy!
ponad rok temu

Błędy w dietach odchudzających

Witam,

Przede wszystkim moim zdaniem nie powinnaś się już odchudzać, ponieważ Twoja masa ciała jest w normie. Twoje BMI wynosi 20,5 co oznacza prawidłowa masę ciała.Twoja dotychczasowa kuracja odchudzająca nie opierała się na zasadzie zdrowych nawyków żywieniowych (szczególnie początkowy okres), dlatego Twój metabolizm znacznie zmalał. Diety nadmiernie ograniczające kalorie powodują, że organizm musi bronić się przed głodem. Robi to magazynując tłuszcz. Tak więc mimo iż dostarczasz mało energii, szybko chudniesz i równie szybko powracasz do dawnej wagi, a nawet ją znacznie przekraczasz. Mija to się z celem i przede wszystkim jest niekorzystne dla Twojego zdrowia.

Obecnie nie spożywasz prawie w ogóle węglowodanów, zwłaszcza węglowodanów złożonych, które powinny stanowić ponad 50% dziennej dawki energii. Pewnie nie słyszałaś o stwierdzeniu, że tłuszcze spalają się w ogniu węglowodanów, oznacza to, że bez nich nasz organizm nie jest w stanie pozbyć się tkanki tłuszczowej. W takim przypadku masa ciała zmniejsza się poprzez utratę wody i masy mięśniowej. Dodatkowo węglowodany są potrzebne do regeneracji mięśni po ćwiczeniach. Dlatego powinnaś zmienić swój sposób odżywiania na zdrowy, co oznacza przestrzeganie zasad, które znajdziesz w artykule http://portal.abczdrowie.pl/buduj-dobre-nawyki

Pozdrawiam.

0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty