Zapytaj lekarza

7 4 0 , 5 4 7

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Co może być przyczyną tego przewlekłego zmęczenia?

Dzień dobry, jestem 25-letnią kobietą. W październiku 2020 rozpoczął się u mnie epizod depresji, polegał na silnej bezsenności, z którą zmagałam się trzy miesiące – spałam po około ¾ godziny na dobę. Od stycznia lekarz psychiatra dobrał mi lek, który działa i śpię normalnie – jest to Mirtor 15 mg (biorę pół tabletki). Brałam także Mozarin, ale nie pomagał na obniżony nastrój, brak energii, bezsenność i problemy z koncentracją dlatego. Od prawie czterech tygodni biorę Venlectine, przez tydzień 37,5; potem przez dwa tygodnie 75, a od środy 10.02 - 150, bo wciąż nie widzę różnicy. Korzystam także z psychoterapii, która od wystąpienia tego epizodu, zdaje się nie przynosić poprawy w samopoczuciu i poziomie energii. Najtrudniejsze dla mnie jest to, że bardzo szybko się męczę, a jeśli mam choć trochę aktywniejszy dzień - np. wczoraj kilka godzin się uczyłam i byłam na spacerze z koleżanką to szybko choruje - bóle gardła, stany podgorączkowe (co jakiś czas, przez kilka dni od kilku tygodni). Mam bardzo mało energii i trudno mi na co dzień funkcjonować, jestem tym bardzo sfrustrowana. Zgłosiłam się do lekarza rodzinnego i robiłam morfologię krwi, badanie moczu, TSH i wszystko wyszło w normie. Mam też niedoczynność tarczycy Hashimoto, ale TSH było w normie. Nie czuję się sobą. Co może być przyczyną tego przewlekłego zmęczenia? Czy to może być skutek uboczny wenlafaksyny? Jeśli tak, to czy może on minąć?
KOBIETA, 26 LAT 2 miesiące temu

Badania krwi - trombocyty

Czy wiesz jakie funkcje pełni żelazo w twoim organizmie? Dowiedz się tego oraz sprawdź stężenie żelaza w twoim organizmie robiąc badanie krwi - lek. Łukasz Kowalski wyjaśni wszelkie szczegóły.

Witam

Proszę udać się do psychiatry, który zweryfikuje czy objawy mogą mieć związek z lekami. Może będzie konieczność ich zmiany.

Na jaki rodzaj terapii Pani uczęszcza? Proponuję psychoterapię psychodynamiczną. Aby miała ona skuteczność musi odbywać się co najmniej raz w tygodniu.

Proszę szukać terapeuty, który jest w stalej superwizji

Pozdrawiam

0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty
Ważne tematy