Co zrobić z takim brakiem apetytu?

Bardzo proszę o radę. Jestem na diecie redukcyjnej 1600 kcal i zjadam 5 posiłków co 3-4h. Do tej pory wszystko było w porządku, ale ostatnio (prawdopodobnie przez duże upały) kompletnie nie chce mi się jeść. Nie wiem czy powinnam jeść "na siłę" żeby zachować dotychczasowy schemat czy np. jeden posiłek mogę pominąć? Pomijając posiłek nadal będę miała zaspokojoną podstawioną przemianę materii, a będę się czuła dużo lepiej bez zmuszania do jedzenia. Jednak jeśli miałoby to negatywnie wpłynąć na końcowy wynik odchudzania to wolałabym niechętnie, ale jednak zjeść wszystkie posiłki. Często miewam też brak apetytu po wieczornym treningu i najchętniej nie jadłabym kolacji - podobny problem. Czy jednak warto mimo wszystko ją zjeść? Nie chcę budować masy mięśniowej, ćwiczę jedynie aby pozbyć się tkanki tłuszczowej.
KOBIETA, 26 LAT 4 miesiące temu

Czemu nie możemy schudnąć?

Mordercze treningi, rygorystyczna dieta, a waga ani drgnie? Wiele osób ma problem ze schudnięciem. Obejrzyj film i dowiedz się, co może być tego przyczyną.

Zdecydowanie warto trzymać się założonej kaloryczności diety (jeśli została prawidłowo policzona wobec Pani zapotrzebowania), a już na pewno nie wolno schodzić z kalorycznością poniżej podstawowej przemiany materii. Pisze Pani, że trenuje, więc tym bardziej warto zadbać o zaspokojenie potrzeb energetycznych organizmu i dostarczanie odpowiednich proporcji białka, węglowodanów i tłuszczów. Proszę przedyskutować z dietetykiem wprowadzenie pewnych zmian w aktualnej diecie - można zmniejszyć objętość posiłków bez ucinania kalorii, dodając do nich wysokokaloryczne produkty, których nie musimy jeść dużo, by podbić kaloryczność diety, np. orzechy czy pestki. Wystarczy garść pestek dyni czy słonecznika albo orzechów dorzucona do koktajlu lub sałatki, by dostarczyć naprawę sporą ilość kalorii. Co do posiłków potreningowych, to warto je jednak jeść - organizm po wysiłku powinien mieć szansę na uzupełnienie uszczuplonych zasobów glikogenu i składników niezbędnych do syntezy białek mięśniowych. Jeśli ma Pani problem ze zjedzeniem kolacji, może warto wprowadzić koktajle na bazie odżywki białkowej z dodatkiem węglowodanów, które na pewno będzie łatwiej przyjąć niż stały pokarm.

0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty