Zapytaj lekarza

1 , 0 3 0 , 2 9 2

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Ćwiczenia na płaski brzuch - jakie najlepsze?

Witam, mam 17 lat, przy wzroście 160 ważę 48 kg jestem kobietą. Moja aktywność fizyczna jest bardzo ograniczona z powodu chondromalacji rzepek, co uniemożliwia mi wykonywanie dużej ilości sportów. Nie ćwiczę w ogóle a chciałabym to zmienić. Nigdy wcześniej nie odchudzałam się, w mojej rodzinie nadwagę ma tata. Jestem ogólnie szczupła, ale mam duży brzuch. Jeszcze rano przed posiłkami jest w miarę ok, ale potem to masakra wyglądam jak w ciąży. Nie wiem czy to wzdęcia? mój jadłospis w tygodniu wygląda tak: na śniadanie - mleko z płatkami chocapic/ biały chleb z serkiem ze szczypiorkiem + herbata z cytryną. Ze szkoły wracam o 19, więc w ciągu dnia przegryzę może jakąś kanapkę albo batonika nic specjalnego. O 19 jem obiad np filet z kurczaka, ziemniaki, sałatka + cola, ok 22 jakieś kanapki z białego chleba z szynką, twarożkiem albo sałatka z warzyw czasem jakieś ciastka. W weekend na śniadanie: biały chleb serek + szynka + warzywa + kakao, koło 12 jakieś ciastka z herbatą. na obiad rosół, ziemniaki, kurczak, sałatka, po obiedzie ciastka z herbatą, kolacja kanapki etc. Co mam zrobić aby pozbyć się tego brzucha? Jakie ćwiczenia? Pomocy
KOBIETA, 17 LAT ponad rok temu

Otyłość w Polsce

Witam,

Twoja masa ciała jest prawidłowa, dlatego nie ma potrzeby abyś stosował dietę, tym bardziej, że jesteś w wieku dojrzewania i zbyt restrykcyjne odchudzanie może zaburzyć Twój rozwój i wzrost. Dlatego radzę Ci zapoznać się ze zdrowymi nawykami żywieniowymi i do nich zacząć się stosować. Znajdziesz je w artykule http://portal.abczdrowie.pl/buduj-dobre-nawyki

Dodatkowo zacznij wykonywać ćwiczenia na te partie ciała, które chcesz zredukować. Ćwicz co najmniej 45 minut 3 razy w tygodniu. Wykonuj ćwiczenia naprzemiennie – siłowe 15 minut i aerobowe 30 minut (rower, jogging, pływanie).

Ćwiczenia na brzuch znajdziesz na naszej stronie np.
http://portal.abczdrowie.pl/miesnie-brzucha-dolny-odcinek-0
http://portal.abczdrowie.pl/cwiczenia-wzmacniajace-miesnie-brzucha
http://portal.abczdrowie.pl/pilates-na-plaski-brzuch
http://portal.abczdrowie.pl/cwiczenie-na-miesnie-brzucha-z-wykorzystaniem-prz...
http://portal.abczdrowie.pl/cwiczenie-na-miesien-prosty-brzucha-0
Pamiętaj, że efekty będą widoczne po kilku miesiącach, ale tylko wtedy, gdy połączysz ćwiczenia z prawidłowym odżywianiem.

Pozdrawiam.  

Dietetyk w poradni dietetycznej JeszFresh w Warszawie.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Strefa Kobiety
Ważne tematy