Czy mam stosować Ketrel w tej sytuacji?

Dzień dobry. W związku z długotrwałymi problemami z zasypianiem i wybudzaniem się w nocy internista przepisał mi Ketrel 25 mg. Według ulotki oraz znajomego psychoterapeuty ten lek nie wyleczy mi bezsenności i powinno stosować się go tylko przy poważnych zaburzeniach. Lekarz natomiast powiedział mi, że Ketrel mogę stosować ile będę chciała i że nie powoduje uzależnienia. Czy faktycznie tak jest?
KOBIETA, 23 LAT 3 miesiące temu

Czy mniejsza potrzeba snu jest normalną częścią procesu starzenia?

Czy jeśli mniej śpię, to oznacza, że się starzeję? Ile śpią osoby młode, a ile te podeszłym wieku? Obejrzyj nasz film i dowiedz się więcej na ten temat.

Ketrel to bezpieczny lek, który znajduje zastosowanie w leczeniu bezsenności. Nie daje uzależnień. Nie powinno się jednak go stosować u młodych osób w przewlekły sposób. Jest to świetny wybór w bezsenności przygodnej. W przypadku przewlekłych dolegliwości konieczna jest dalsza diagnostyka, wykluczenie konkretnych schorzeć psychicznych i somatycznych. W przypadku kiedy mamy do czynienia tylko z bezsennością wdrażamy leczenie behawioralne, czasem wspomagając je farmakologicznie.

0

Witam Panią,

Zaburzenia snu, w tym bezsenność i wybudzanie najczęściej mają podłoże

psychologiczne.

Do najczęstszych przyczyn bezsenności należą stres, przeżywane emocje,

przykre doświadczenia z przeszłości, depresja , zaburzenia nerwicowe,

lękowe i wiele innych.

Jednak rzetelną diagnozę można postawić tylko podczas osobistej

konsultacji po wnikliwym przyjrzeniu się różnym sytuacjom

i wydarzeniom na przestrzeni Pani życia, które doprowadziły

do opisanych zaburzeń.

Powinna Pani jednak wiedzieć, że środki farmakologiczne

nie leczą bezsenności i nie rozwiązują żadnych problemów,

a jedynie pomagają zasnąć.

Jednakże tylko wtedy, gdy się je zażyje.

Poza tym, jeżeli leki nasenne przyjmowane są powyżej 4-6 tygodni, następuje

przyzwyczajenie i rozwija się zjawisko tolerancji – zachodzi konieczność

przyjmowania coraz większych dawek leku aby zasnąć.

Jednocześnie organizm traci umiejętność spontanicznego zasypiania bez leku.

Może też dojść do tego, że szyszynka zacznie coraz mniej wytwarzać melatoniny

w sposób naturalny.

Warto dokładnie przeczytać ulotkę.

Aby wyleczyć bezsenność i towarzyszące jej zaburzenia, należy poznać dokładnie

naturę Pani problemu, dotrzeć do jego źródeł i na tej podstawie opracować

właściwą metodę terapii.

Zachęcam Panią do skonsultowania problemu z psychologiem.

Terapeuta pomoże Pani uporać się zarówno z objawami jak i przyczynami

zaburzeń snu dzięki czemu odzyska Pani spokój i radość życia.

Gdyby chciała Pani porozmawiać ze mną o problemie,

to zapraszam do kontaktu.

Istnieje możliwość konsultacji online,

np. za pośrednictwem komunikatora Skype.

Pozdrawiam serdecznie



Hanna Markiewicz,

psycholog,

e-mail: psycholog24x@gmail.com

tel. 505 075 298,

https://psycholog24online.pl/

0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty