Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (876 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (403 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.

Czy posłać syna autystycznego do szkoły bez opóźnienia?

Mam poważny dylemat. Panie w przedszkolu integracyjnym, gdzie chodzi mój autystyczny Maks zasugerowały mi, że mógłby iść od września do szkoły, że to co miał z przedszkola wynieść to już wyniósł. Chodziłby do szkoły podstawowej z udziałami integracyjnymi do klasy integracyjnej. Teraz umówiłam się na testy w poradni na dojrzałość szkolną, ale te testy będą chyba brały pod uwagę to, że mój syn ma autyzm. Ciekawe na co zwrócą uwagę najbardziej w tych testach. Maks będzie miał 7 lat, więc poszedłby prawidłowo do szkoły. Nie wiem co mam zrobić. Niektóre matki zostawiają swoje dzieci z problemami z rok czy dłużej w przedszkolach. Panie mówią, że w sumie nic i tak się więcej nie nauczą. Nie chcę marnować syna zostawiając go tam dłużej, ale też nie chcę zrobić mu krzywdy posyłając go do szkoły, choć Maks umie się skoncentrować, słucha, wykonuje polecenia, siedzi grzecznie w ławce, gdzie dawniej tego nie było.

Poradźcie mi, proszę was!

KOBIETA ponad rok temu

Witam!

Problem poruszony przez Panią dotyczy nie tylko dzieci zdiagnozowanych jako z zaburzeniem ze spektrum autyzmu, ale także z innymi zaburzeniami.  To czy dziecko ma rozpocząć edukację w szkole to ważna decyzja, którą muszą podjąć rodzice samodzielnie, ale często pod wpływem sugestii innych, opinii z przedszkola, doświadczeń innych rodziców. Jeśli ma Pani wątpliwości, czy syn da radę rozpocząć naukę w szkole może Pani wystąpić do Poradni z wnioskiem o odroczenie obowiązku szkolnego, ale synek może powtórzyć przygotowanie wczesnoszkolne w klasie "0" na terenie szkoły, a nie dotychczasowego przedszkola. To dobre rozwiązanie, ale trudno mi ocenić, czy rzeczywiście dla Pani synka (mam zbyt mało informacji na temat jego możliwości i umiejętności). Ważne jest również to, co placówki, w których syn będzie kontynuował lub rozpoczynał naukę Pani synowi oferują. Proszę dowiedzieć się jakie jest przygotowanie nauczycieli (w tym przede wszystkim nauczycieli wspomagających), czy mają doświadczenie w pracy z dziećmi z autyzmem? Jak liczna będzie klasa integracyjna i jakie dodatkowe zajęcia rewalidacyjne będą dostępne dla Pani syna?

0
Mgr Agata Majda Pedagogika, Olkusz
65 poziom zaufania

Witam
Decyzja należy do Pani. Badanie gotowości szkolnej wiele wyjaśni i zapewne po nim badająca osoba udzieli dokładnych wskazówek czy syn poradzi sobie w szkole.
Pozdrawiam AM

0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Uczęszczanie do szkoły autystycznego 17-latka

Witam, jestem psychologiem, mam ucznia w wieku 17 lat, u którego wczoraj psychiatra rozpoznał autyzm atypowy. uczen chodzi do I kl. ZSZ. Psychiatra zalecił nauczania indywidyalne/ czy jest to możliwe, zeby uczeń autystyczny uczęszczał do ZSZ W szkolnictwie masowym/ problem dotyczy oczywiście praktyk. chłopiec jest na kierunku mechanik samochodowy. pozdrawiam Małgorzata B.
KOBIETA, 53 LAT ponad rok temu

To zależy od profilu funkcjonowania chłopca i jego potencjału rozwojowego. Sam autyzm atypowy nie jest przeciwwskazaniem do żadnej formy nauki - potrzebne byłoby więcej informacji. Prawdopodobnie praktyki stanowiłyby pewną trudność, ale jeśli tylko zapewni się dostosowanie warunków (np. są odbywane pod opieką osoby świadomej, z jakiego rodzaju trudnościami mierzy się praktykant, a jakie są jego mocne strony; która wie, jak prowadzić praktyki z uczniem ze spektrum autystycznego) - może spokojnie sobie poradzić. To kwestia dostarczanego wsparcia. Podejrzewam, że skoro do diagnozy doszło dopiero teraz, to jest to osoba wysokofunkcjonująca. Tylko proszę nie zapomnieć o wsparciu w szkole na co dzień (np. pod kątem zaburzeń integracji sensorycznej, ochrony przed prześladowaniem, rzecznictwo potrzeb wobec nauczycieli itp.), będzie tego bardzo potrzebował. Plus uświadomienie opiekunom i samemu chłopcu, że psychoterapia z treningiem umiejętności społecznych może być mu niezbędna do harmonijnego funkcjonowania (emocjonalnego, społecznego) - właściwie nie znam przypadków nastolatków i osób dorosłych ze spektrum autystycznego, gdy jest inaczej.
Pozdrawiam!

0

Prawnie nie ma takich przeciwwskazań. Wszystko zależy od indywidualnych cech i możliwości ucznia, radzenia sobie w sytuacjach społecznych oraz motywacji. Jeśli ma Pani z nim kontakt i zna go Pani, może Pani jakoś działać i wspierać w wyborze najlepszej dla niego drogi. Być może tez jest możliwośc indywidualnego doboru miejsca praktyk, które ułatwiłyby chłopcu ich ukończenie?

0
Mgr Agata Majda Pedagogika, Olkusz
65 poziom zaufania

Witam
Skoro dostał się do tej szkoły to widać jest to możliwe. Pytanie tylko jak sobie radzi i w jakim celu ma mieć nauczanie indywidualne. Przecież izolacja od grupy rówieśników raczej nie wpłynie korzystnie. Inny temat to praktyki i tu ocena zdolności do uczestniczenia w nich jest do oceny lekarza medycyny pracy.
Pozdrawiam AM

0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Czy powinnam wysłać syna do szkoły mimo słabej odporności?

Witam, Syn ma 4,5 roku i nie chodzi do przedszkola bo obawiam się ciągłego chorowania i ew. antybiotyków (przy ostatnim zemdlał przez co boję się jeszcze bardziej). Czy jeżeli pójdzie do szkoły w wieku 6 lat to jest szansa że będzie chorował łagodniej niż jakby poszedł teraz? Rodzina wywiera na mnie presję że już dawno powinien chodzić do przedszkola. Dodam że często chorował jak był mały , teraz od długiego czasu nie choruje. Pozdrawiam
KOBIETA, 24 LAT ponad rok temu

Dziecko z wiekiem rzeczywiście nabywa odporności (rozwija się jego układ odpornościowy), jednak dużą zasługę w tym ma także "ćwiczenie" poprzez kontakt z rówieśnikami ( a tym samym także innymi bakteriami). Rezygnacja z edukacji przedszkolnej może pomóc, jednakże nie musi tak być, a nawet skutek może się okazać odwrotny (układ odpornościowy, który nie miał okazji "ćwiczyć" okaże się mniej skuteczny). Warto porozmawiać o tym z pediatrą synka, który go zna i prowadzi. Wspólnie podejmiecie najlepszą dla Malucha decyzję. Warto także wziąć pod uwagę, że edukacja przedszkolna może być dla dziecka rozwijająca i ciekawa, poznawanie nowych ludzi, zachowań, relacje z rówieśnikami, zdobywanie umiejętności komunikacji i współpracy w grupie, dostosowywania się do reguł i rozwijanie zainteresowań- wszystko to przygotowuje dziecko do edukacji szkolnej i w tym sensie także jest wartościowe (oczywiście nie oznacza to, ze dzieci, które nie uczęszczały do przedszkola nie są przygotowane, ale że warto wziąć pod uwagę także ten aspekt).

0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty