Czy powinnam się niepokoić i iść do lekarza?

Dzień dobry, wczoraj zmieniłam mojej córce mleko modyfikowane ponieważ po poprzednim miała zaparcia, od tamtej pory malutka jest strasznie senna i nie ma apetytu. Poprzednio zjadała 90-120 mleka a teraz max 90 i to muszę w nią wpychać… temperatura jest w normie 37,5. Czy mam się niepokoić i iść do lekarza ?
KOBIETA, 28 LAT 2 miesiące temu

Badania krwi - żelazo

Redakcja abcZdrowie
82 poziom zaufania

Witam,

wymienione przez Panią objawy, a więc senność i brak apetytu nie muszą mieć związku ze zmianą mleka modyfikowanego. Dziecko może jeść mniej nie tylko z powodu infekcji, ale również w trakcie ząbkowania czy w czasie upałów. Ponadto obniżenie apetytu obserwuje się w okresie, kiedy dziecko zaczyna interesować się otaczającym go światem czy z powodu niechęci do nowego smaku.

Każde mleko modyfikowane ma inny skład, a co za tym idzie inną kaloryczność. Może więc tak być, że jednego mleka dziecko zje więcej, a innego mniej. Ważne, aby regularnie jadło i nie było głodne.

Z kolei nadmierna senność u niemowlaka może świadczyć o anemii, niedoczynności tarczycy czy alergii. Jeśli więc objaw ten będzie utrzymywał się dłużej należy skonsultować się z pediatrą i wykonać podstawowe badania. Być może konieczna będzie ponowna zmiana mleka.

Przydatne mogą okazać się odpowiedzi specjalistów na inne pytania dotyczące zmiany mleka. Znajdzie je Pani poniżej: https://pytania.abczdrowie.pl/pytania/wysypka-wymioty-ulewanie-i-brak-apetytu-po-zmianie-mleka-u-9-tygodniowego-dziecka, https://pytania.abczdrowie.pl/pytania/odmowa-picia-mleka-po-zmianie-bebilon-1, https://pytania.abczdrowie.pl/pytania/cieknacy-katar-po-zmianie-mleka-u-rocznego-dziecka.

Przypominamy, że udzielane informacje stanowią jedynie informację poglądową. W celu uzyskania diagnozy oraz zaplanowania leczenia, prosimy o zasięgnięcie osobistej porady lekarskiej.

Redakcja abcZdrowie.pl to zespół doświadczonych i zaangażowanych osób, z których wielu to eksperci z dziedziny medycyny, dla których dbałość o zdrowie to priorytet.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty