Zapytaj lekarza

7 3 6 , 5 2 1

odpowiedzi udzielonych przez naszych ekspertów

Rzetelnie + Bezpiecznie + Bezpłatnie

Czy tak szybko doszło do pojawienia się miesiączki po poronieniu?

Witam. 25.12 miałam poronienie w 4 tyg i 5 dniu. Myślałam l, że to okres, ale był na tyle silny ze trafiłam na cito do lejarza. Potwierdził ten stan rzeczy. Krwawiłam mocno przez ok 11 dni. Poprosiłam o pigułki anty. Zostało przepisany mi kontracept. Zaczęłam stosować następnego dnia po krwawieniu. Obecnie zaczęłam 3 tydzień stosowania anty. I zaczęłam krwawić. Nie mocno, przypomina okres. Czy jest to możliwe, że pojawił się okres tak szybko? Czy to normalne, czy potrzebna jest konsultacje z lekarzem?
KOBIETA, 31 LAT 2 miesiące temu

Poronienie

Redakcja abcZdrowie
82 poziom zaufania

Witam,

okres w tradycyjnym rozumieniu tego słowa w ogóle nie pojawia się podczas stosowania antykoncepcji hormonalnej, natomiast występuje tzw. krwawienie z odstawienia. Jest ono sztucznie wywołaną reakcją na spadek hormonów w organizmie kobiety. Pojawia się wówczas gdy pacjentka w ostatnim tygodniu stosowania pigułek ankoncepcyjnych robi przerwę, to jest nie zażywa pigułek wcale bądź zażywa tzw. tabletki placebo, które nie zawierają hormonów. To powoduje wspomniane obniżenie poziomu hormonów, skutkujące złuszczaniem błony śluzowej w postaci krwawienia bądź plamienia.

Więcej informacji na temat działania pigułek antykoncepcyjnych pod tym adresem: https://portal.abczdrowie.pl/co-to-jest-antykoncepcja-hormonalna.

Zatem prawdopodobnie tak jest w Pani przypadku, również w trakcie pierwszych kilku miesięcy stosowania doustnej antykoncepcji hormonalnej niewykluczone jest wystąpienie plamień śródcyklicznych, związanych z okresem adaptacji organizmu do pigułek hormonalnych.

Ponieważ jednak, jak Pani wspomina, miał miejsce u Pani krwotok, w razie gdyby krwawienie przybrało na sile bądź nie ustąpiło w przeciągu kilku dni, należy skonsultować się z ginekologiem.

Być może zainteresuje Panią także ten artykuł: https://portal.abczdrowie.pl/niepokojace-objawy-przy-stosowaniu-pigulek-antykoncepcyjnych.

Przypominamy, że udzielane informacje stanowią jedynie informację poglądową. W celu uzyskania diagnozy oraz zaplanowania leczenia, prosimy o zasięgnięcie osobistej porady lekarskiej.

Redakcja abcZdrowie.pl to zespół doświadczonych i zaangażowanych osób, z których wielu to eksperci z dziedziny medycyny, dla których dbałość o zdrowie to priorytet.
0
redakcja abczdrowie Odpowiedź udzielona automatycznie

Nasi lekarze odpowiedzieli już na kilka podobnych pytań innych użytkowników.
Poniżej znajdziesz do nich odnośniki:

Patronaty
Ważne tematy